خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/07 - 16:32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سالک:

رشد بیداری ملت ها با پیروزی انقلاب اسلامی ایران با سرعت در جهان پیش می‌رود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: امروز مردم منطقه به دلیل حضور آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات و اروپایی ها بیدار شده اند و این رشته بیداری هم برای ما بسیار قیمت دارد.

احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به الگوبرداری کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه از گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران، گفت: رشد بیداری ملت ها با پیروزی انقلاب اسلامی ایران با سرعت در جهان پیش می‌رود.



رشته بیداری در منطقه برای ما بسیار قیمت دارد



نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به الگوپذیری کشورهای جهان از انقلاب اسلامی ایران، مطرح کرد: هرچه تحولات در کشورهای اسلامی و غیراسلامی باعث رشد استکبار ستیزی و بیداری ملت ها و بعد ازآن  باعث فروپاشی کاخ های جهان  شده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است.



وی با بیان اینکه "کیسینجر" سیاستمدار آمریکایی کتابی با عنوان "فرصت ها را از دست ندهیم " را خطاب به سران کشورهای آمریکایی؛شوروی، ژاپن و اروپا نوشته است،مطرح کرد: در فصل اول این کتاب نوشته شده که در سال ۲۰۰۰ قدرت در جهان ،قدرت اسلام به محوریت جمهوری اسلامی ایران است.



بیشتر بخوانید:





 



سالک ادامه داد:این کتاب قبل از فروپاشی شوروی نوشته شده وبه  ۱۶ موضوع اشاره کرده است، از جمله می نویسد که رشد گسترده بیداری ملت‌ها با پشتوانه ی حکومت اسلامی به محوریت جمهوری اسلامی، در سراسر جهان ایجاد می شود و درباره این مطلب مفصل بحث کرده است.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه ،مطرح کرد: جلیقه زردهای فرانسه  بیدار شده اند و در مقابل نظام سرمایه داری  بیش از ۵۰ شنبه را تظاهرات کردند و کشته و زخمی داده اند، اما در مقابل ظلم "مکرون" ایستاده‌اند.



وی تاکید کرد:مردم فلسطین هم بالغ بر شصتمین جمعه بازگشت فلسطین را رقم زدند، اسرائیل در مشت نیروهای مقاومت است.عراق در زمان حکومت صدام با پشتوانه آمریکا و کشورهای عربی، شهریور ۵۸ به جمهوری اسلامی حمله کرد و قرار بود سه روزه ایران را بگیرد،اما هشت سال این جنگ طول کشید و بالاخره اثری از صدام نیست.



 











راهپیمایی مردم عراق


 



تجلی رشد بیداری مردم عراق بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس



سالک با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی برکشورهای منطقه از جمله عراق،سوریه و فلسطین،خاطرنشان کرد: امروز مردم عراق به خاطر حضور آمریکا،اسرائیل ،عربستان و امارات و اروپایی ها بیدار شده اند و این رشته بیداری هم برای ما بسیار قیمت دارد و تجلی رشد بیداری مردم عراق بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش ؛سرعت فوق‌العاده ای گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صدور گفتمان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان از جمله مردم منطقه انکارناپذیر است، مطرح کرد: تظاهرات مردم عراق نمادی از ارتقای بصیرت و بیداری ملت ها است که با پشتیبانی مراجع  به ویژه آیت الله عظمی سیستانی بوده است و ما مطمئن هستیم اگر این روند پیش برود با مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج خارجی ها به ویژه آمریکایی‌ها از عراق و انتقام خون حاج قاسم توسط موشک باران نیروی هوایی سپاه در "عین الاسد" ،سفره آمریکا از منطقه برچیده می شود.



عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه تظاهرات مردم عراق با الگوی راهپیمایی های مردم ایران عامل بیداری است و عامل انتقام از خون شهدا و جنایاتی که آمریکایی‌ها در ابوقریب و جاهای دیگر علیه مردم عراق انجام داده اند،است تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که این تظاهرات آثار وضعی در سایر کشورهای اسلامی و جهان خواهد داشت و آمریکایی ها دیگر نمی توانند در منطقه بمانند و باید فکری به حال خود کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294788
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار