خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 16:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

خودکفایی ایران در تولید تجهیزات نظامی یکی از نشانه های بی‌تاثیری تحریم ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسی گفت: خودکفایی در تولید تجهیزات نظامی مثل انواع سلاح، جنگنده، قایق، موشک و پهپاد یکی از آثار بی تاثیری تحریم‌ها بر صنایع دفاعی ایران است.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اذعان آمریکا به قدرت بالای موشکی ایران گفت: درست است که تحریم ها به جمهوری اسلامی فشار آورده و اثراتی داشته اما نتیجه مثبتی که برای ما به همراه داشته، تقویت توان دفاعی و عدم وابستگی به کشورهای غرب و شرق است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: خود کفایی در تولید تجهیزات دفاعی یکی از دستاورد های تحریم ها است که در نتیجه آن صنایع نظامی متکی به دانشمندان داخلی شده است.



وی افزود: سلاح های تولید شده توسط ایران جنبه دفاعی دارد و آن ها را به کشورهای متقاضی به فروش می رساند بنابراین از این جهت آمریکا تعجب می کند که جمهوری اسلامی با وجود تحریم ها پیشرفت های زیادی داشته غافل از اینکه در سایه تحریم ها به این نقطه رسیده ایم. 



حیدری بیان کرد: در این سال ها ایران منتظر لغو تحریم ها نبوده بلکه  برای شکستن تحریم تلاش کرده است، زیرا تحریم را یک جنایت بشری می داند اما با این حال به موازات تحریم ها هر اقدامی برای ارتقاء توانمندی های دفاعی انجام خواهد داد.



وی اظهار کرد: از آنجایی جمهوری اسلامی در معرض خطر دائمی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد تقویت بنیه دفاعی را حق مسلم و قانونی خود می داند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به تهدیدات خارجی افزایش توان موشکی ایران یک ضرورت بوده و در حال حاضر جمهوری اسلامی در مرحله ای از دفاع است که همه کشورهای غربی به ویژه آمریکا به آن اعتراف می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333940
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار