خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/11/12 - 10:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

حضور میلیاردرهای جنگ طلب ، مطیع ترامپ و غیر متخصص در کابینه آمریکا/ تطمیع یا عزل ترامپ توسط حکومت آمریکا

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ترامپ به دنبال تشکیل کابینه ای مطیع ، غیر تخصصی و افراط گرا است تا بتواند سیاست های غیرعقلانی خود را در کاخ سفید به پیش ببرد اما به زودی ساختار حکومت ایالات متحده با رئیس جمهوری آمریکا برخورد خواهد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا میلیاردری است که سابقه فعالیت اجرایی در حکومت ایالات متحده را نداشته است اما این اتفاق غیرعادی نیست و پیش از این نیز مواردی وجود داشته است.



نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد غیر متخصصی که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا دست یافته اند اغلب برای این کشور هزینه ساز بوده اند.



وی در تحلیل ترکیب کابینه دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا افرادی را برگزیده است که با گرایشات افراطی مستاجران جدید کاخ سفید همراهی و همخوانی داشته باشند.



رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: حکومت ایالات متحده دارای پیوندهای اقتصادی و سیاسی عمیقی تحت عنوان نظام غرب با اتحادیه اروپایی ، پیمان نفتا و متحدین خاور دور است اما ترامپ با تصمیمات شخصی درحال برهم زدن معاهدات راهبردی واشنگتن است.



وی تصریح کرد: ترامپ برای پیشبرد اهداف خود نیازمند افرادی است که کارشناس نبوده و حرفی برای بیان در مقابل دستورات غیرعقلانی وی نداشته باشند.



رحیمی جهان آبادی گفت: آنچه که در وزارت امورخارجه آمریکا در استعفا یا عزل دسته جمعی دیپلمات ها به دلیل مخالفت با دستورات ترامپ رخ داده است خیلی سریع به دیگر نهادهای دولتی ایالات متحده گسترش خواهد یافت.



وی گفت: کارشناسان رده بالای آمریکا و اندیشکده های این کشور با دستوراتی که رئیس جمهوری جدید آمریکا صادر کرده به شدت مخالف هستند و نمی توانند این مساله را تحمل کنند.



این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: ترامپ به دنبال تشکیل کابینه ای مطیع ، غیر تخصصی و افراط گرا است تا بتواند سیاست های غیرعقلانی خود را در کاخ سفید به پیش ببرد.



اعمال قدرت حکومت ایالات متحده علیه رئیس جمهوری آمریکا



وی با پیش کشیدن نوع ساختار نظام حکومتی ایالات متحده گفت: قانون اساسی آمریکا ابزارهایی در دست کنگره آمریکا و دیوان عالی فدرال قرار داده است که می توانند رفتار روسای جمهوری این کشور را مهار کنند .ضرب المثلی در آمریکا وجود دارد که روسای جمهوری با شعار تغییر راهی کاخ سفید می شوند اما در نهایت وقتی که واشنگتن را ترک می کنند تنها خودشان تغییر می کنند.



رحیمی جهان آبادی گفت: ساختار حکومت ایالات متحده در حال حرکت به سمتی است که با اعمال قدرت ترامپ را مهار کند .



وی با پیش بینی تقابل جدی ترامپ با سیستم نظارتی آمریکا به ویژه کنگره گفت: رئیس جمهوری آمریکا در صورت مقاومت با استیضاح یا عزل توسط دیوان عالی آمریکا مواجه خواهد شد که بی سابقه هم نیست.



رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ساختار حکومت آمریکا به گونه ای است که فرد نمی تواند در آن به تنهایی تصمیمی را اخاذ و عملیاتی کند.



وی تصریح کرد: ترامپ گمان می کند که قدرت محض آمریکا را به چنگ آورده است درحالی که سیستم حکومت ایالات متحده توانایی های بیشتری نسبت به وی دارد.



پایان پیام/

  • کد خبر : 187733
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم