خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/24 - 14:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صادقی:

حضور سفیر انگلیس در تجمع دانشجویی نابخردانه‌ بود

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: حرکت سفیر انگلیس برای حضور در تجمعات اعتراضی، مغایر با شئون دیپلماتیک است و باید برخورد مناسب و قاطعانه‌ای با این فرد شود.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به حضور سفیر انگلیس در جمع دانشجویان معترض به سقوط هواپیمای اوکراینی مقابل یکی از دانشگاه‌های تهران اشاره کرد و گفت: حضور سفیر انگلیس در این تجمع کار نابخردانه‌ای بوده است؛ اگرچه سفیر انگلیس توضیحاتی را مبنی بر اینکه می‌خواسته در مراسمی شرکت کند ارائه کرده‌، اما باید گفت که در آنجا گردهمایی دانشجویی بوده و هیچ‌گونه مراسم دیگری نبوده است.



 وی در ادامه افزود: این حرکت سفیر انگلیس مغایر با شئون دیپلماتیک است و باید برخورد مناسب و قاطعانه‌ای با این فرد شود به ویژه اینکه‌ از آن طرف هم انگلیسی‌ها به تعهدات بین‌المللی خود در قبال ایران پشت پا زدند و اخیرا هم در رابطه با برجام موضع‌ نامناسبی  گرفته‌اند.



نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات اظهار کرد: نخست وزیر انگلیس هم درباره ترور سردار سلیمانی موضع خود را در دفاع از تروریسم اعلام کرده و مجموعا هم رفتارهای دولت انگلیس و هم سفیرشان در ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست و وزارت خارجه باید واکنش مناسب‌تری را در قبال اینگونه رفتارها داشته باشد.



عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: وزارت خارجه باید به سفیر انگلیس  اخطار شدیدی بدهد و حتی متناسب با واکنش‌های بعدی می‌شود آن را به عنوان یک عنصر نامطلوب معرفی و به فکر اخراج آن از کشور بود، اما این مسئله‌ای بوده که وزارت خارجه باید به صورت تخصصی و کارشناسانه درباره آن تصمیم بگیرد.



 وی در پایان تاکید کرد: انتظار مردم و مجلس این بوده که جلوی اینگونه اقدامات مداخله جویانه و نابخردانه در کشور گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 294093
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار