خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 18:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خانه ملت:

حضور رئیس مجلس در اجلاس APA نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور از مجرای دیپلماسی پارلمانی داشت

امیرعبداللهیان درخصوص سفر دکتر قالیباف به ترکیه و شرکت در اجلاس APA گفت: حضور دکتر قالیباف در کشور ترکیه و شرکت در APA نقش مهمی در پیشبرد اهداف دیپلماسی کشور از مجرای دیپلماسی پارلمانی داشت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه و حضور در سیزدهمین اجلاس مجمع عمومی پارلمان های کشورهای آسیایی APA اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهمی که در اختیار داریم دیپلماسی پارلمانی است به خصوص دیپلماسی پارلمانی سران.



وی افزود: سفر آقای دکتر قالیباف، حضور در کشور ترکیه و شرکت در APA نقش مهمی در پیشبرد اهداف دیپلماسی کشور از مجرای دیپلماسی پارلمانی داشت و اینکه ایشان در نشست سه جانبه روسای پارلمان های ایران، ترکیه و آذربایجان نیز شرکت کرده و دستاوردهای بسیار خوبی را هم در کاهش سوءتفاهمات بین ایران و آذربایجان برای ما داشت و گام های خوبی برداشته شد.



امیرعبداللهیان با اشاره به یکی دیگر از دستاوردهای سفر رئیس مجلس به ترکیه گفت: اقدامات منطقه ای در حوزه قفقاز نیز از موضوعاتی بود که در این سفر به آن پرداخته شد و به نظرم همه اینها یکی از دستاوردهای خیلی خوب پارلمانی در سطح روسای مجالس است و من از آقای دکتر قالیباف از این بابت تشکر می کنم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355219
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار