خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/01 - 11:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی در پاسخ به اتهامات پمپئو :

جمهوری اسلامی تعرض به امکان دیپلماتیک را به هیچ وجه نمی پذیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی تعرض به اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه ها که خلاف عرف و حقوق بین الملل بود نمی پذیرد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به  اتهامات مایک پمپئو درباره دست داشتن شبه نظامیان وابسته ایران در حمله موشکی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد گفت: ما همیشه اعلام کردیم در مسائل داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم و  آن ها در تصمیم گیری هایشان آزادند.



عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا در حالی جمهوری اسلامی به همکاری نظامی متهم می کند که ادعاییش بی اساس و خلاف واقع  است.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد با کشور های منطقه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کند اما به این معنا نیست که قصد دخالت در امور داخلی کشور ها داشته باشد.



نوش آبادی تصریح کرد:در واقع این گروه های مردمی داخلی مانند حشب الشعبی است که در راستای  چارچوب خودشان برای حفظ کیان عراق با جریانات ترروریستی  مبارزه می کنند.



وی تاکید کرد:آمریکا نمی تواند ادعای دست داشتن شبه نظامیان وابسته به ایران در عملیات شب گذشته علیه سفارت آمریکا در بغداد  داشته باشد چون ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری دارند. 



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: هنوز مشخص نیست چه گروهی پشت عملیات حمله به سفارت آمریکا بوده اگر چه بعید است منشا آن پیدا شود بر این اساس اتفاق ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.



وی بیان کرد: تعرض به اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه ها جمهوری اسلامی به هیچ وجه قبول نمی کند چون این امر بر خلاف عرف و حقوق بین الملل است.  



نوش آبادی یادآور شد: مبارزه با تروریسم موضوعی است که گروهای مردمی عراق بر اساس چارچوب  های کشورشان و در راستای مناع ملی عراق انجام می دهند برای همین خودشان می توانند تشخیص صحیح در اتفاق اخیر داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310451
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار