خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/25 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

تولید تجهیزات نظامی ایرانی بر پایه دانش بومی است/ موشک‌های نقطه‌زن موجب تحیر دنیا شدند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد نیروهای مسلح کشورمان امروزه می توانند ادعا کنند از صفر تا صد تولید تجهیزات نظامی را بر پایه دانش بومی انجام می دهند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت تحقق خودکفایی در عرصه تولید تجهیزات نظامی-دفاعی، گفت: بسیاری از دستاوردهای نیروهای مسلح کشورمان مرهون ایثار، فداکاری و خلاقیت در دوران دفاع مقدس است.



نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان در دوران جنگ تحمیلی اقدام به اعمال شدیدترین تحریم ها علیه کشورمان کردند، اظهار کرد: بر این اساس تامین تجهیزات نظامی برای دفاع از ایران اسلامی با دشواری مواجه بود.



وی در این راستا، ادامه داد: این مهم در حالیست که رزمندگان با خودباوری تلاش کردند نیازهای داخلی را بر اساس ظرفیت های کشورمان تامین کنند لذا امروزه مشاهده می شود در عرصه هوافضا، دریایی و زمینی به خودکفایی و توانمندی دست یافته ایم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشورمان امروزه می توانند ادعا کنند از صفر تا صد تولید تجهیزات نظامی را بر پایه دانش بومی انجام می دهند، افزود: باید یادآور شد بسیاری از کشورها چنین توانمندی را نداشته و نیازهایشان را از بازارهای جهانی تامین می کنند.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند بومی سازی نیازهای دفاعی در کشورمان با جدیت دنبال می شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال زمانی که حوزه موشکی در کشورمان آغاز بکار کرد شاید برد اولیه پانصد متر بود اما اکنون با دستیابی به فناوری های پیچیده شاهد تولید موشک های نقطه زن با برد چند هزار کیلومتر هستیم که دنیا را متحیر کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 342005
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار