خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/11 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقصودی:

تقسیم عادلانه بودجه با تفویض اختیارات به استانداران ممکن می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس معتقد است از آنجایی که استانداران ظرفیت‌های استان خود را به خوبی می‌شناسند باید خودشان درباره نحوه تقسیم بودجه در استان تصمیم‌گیری کنند.

حسین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اهمیت تفویض اختیار به استانداران گفت: نه تنها در حوزه تخصیص اعتبارات بلکه در حوزه های دیگر نیز باید اختیارات استانداران افزایش یابد تا آنها نیز بر مبنای بومی سازی در استان خود اقدام کنند.



نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران را نیز می توان همچون کشورهای ایالتی اداره کرد، اظهار داشت: تصمیمات ایالتی به بومی سازی کمک می کند و بومی سازی نیز اتفاقات خوبی را برای استان ها و مناطق مختلف کشور رقم خواهد زد.



وی ادامه داد: تصمیم گیری های استانی باعث می شود بودجه نیز به درستی در بخش های مختلف استان بر اساس ظرفیت یابی، تقسیم شود و به مسائل اجتماعی و سیاسی اختصاص یابد که از پی آن سطح فرهنگ در کشور نیز ارتقا می یابد.



 



بیشتر بخوانید:





مقصودی در ادامه عدم اعطای قدرت تصمیم گیری به استان ها را مسبب اصلی تبعیض دانست و افزود: بیشترین امکانات در پایتخت متمرکز شده است و به راحتی نمی توان از این تمرکز رها شد.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر که نظارت در قوه قضائیه، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات صورت می گیرد، باید سازوکار خود را متناسب با میزان مسئولیت و اختیارات استانداران، تغییر دهد.



وی ادامه داد: مشکل کار آنجا است که مسئولان قصد ندارند اختیارات را رها کنند و تصور بر این است که اگر اختیارات در پایتخت متمرکز باشد پیشرفت می کنیم این در حالی است که کشوری مانند مالزی تنها با 3 برنامه 5 ساله به پیشرفت و توسعه دست پیدا کرده اما جمهوری اسلامی با تصویب 6 برنامه توسعه هنوز به جایی نرسیده است.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های داخلی به درستی استفاده کنیم، عدم تفویض اختیار به استانداران است وگرنه از نظر منابع و ظرفیت ها جزء 5 کشور نخست دنیا هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 293355
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار