خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/09 - 15:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرزایی:

تغییرات در کابینه سعودی در جهت ماندن ولیعهد است/ خانه تکانی نمادین آل سعود

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی معتقد است که آل سعود از عادل الجبیر راضی نبود چراکه نتوانست بحرانی را که در موضوع قتل خاشقجی اتفاق افتاده بود را مدیریت و فضا را آرام کند.

 جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به تغییراتی که در کابینه سعودی اتفاق افتاده است،گفت: تغییراتی که در عربستان صورت گرفته با هدف تثبیت موقعیت بن سلمان انجام شده است.



وزیرخارجه سعودی نتوانست بحران قتل خاشقجی را مدیریت کند



وی افزود:سیستم آل سعود گویا از عادل الجبیر راضی نبود به خاطر این که نتوانست بحرانی را که در موضوع قتل خاشقجی اتفاق افتاده بود را مدیریت و فضا را آرام کند، عامل عمده این موضوع بیشتر قتل خاشقجی بود تا جنگ یمن؛چرا که الجبیر در بحران یمن تصمیم گیر نبود.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول در مجلس با اشاره به اینکه الجبیر بیشتر رابطه با بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکا را دنبال می کرد،تاکید کرد:علیرغم اینکه آل سعود از الجبیر انتظار داشت تا بتواند شرایط را آرام کند و مسائل به سمت بن سلمان نیاید؛اما نتوانست این کار را انجام دهد؛بنابراین این تغییرات صورت گرفت.



عادل الجبیر می رود تا بن سلمان بماند



عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تغییرات در کابینه سعودی به دلیل این است که با این تغییرات ولیعهد سعودی باقی بماند،ادامه داد: البته وجهه بن سلمان در دنیا آسیب دیده است ولی سعودی به خصوص رئیس اطلاع رسانی و وزیرامور خارجه عربستان سعودی را در موضوع قتل خاشقجی مقصر می‌دانست،چراکه اینها نتوانستند آن طور که باید و شاید از بن سلمان حفاظت و حمایت کنند و نگذارند تخریب شود.



 رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشره به اینکه عادل الجبیر فرد تندروی بود،تصریح کرد:تلقی برخی این است که تغییر وزیر خارجه عربستان شاید منجر به تغییراتی در سیاست خارجی عربستان  در ارتباط منطقه و ایران شود،فردی که به جای الجبیر آمده انسانی پخته و تجربه بیشتری دارد و در ارتباط با ایران احتمالا یک مقداری با ملاحظه عمل کند.



به گزارش خانه ملت؛ سکوت عادل الجبیر در پرونده روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های بن‌سلمان به گزارش‌ها مبنی بر برکناری وی قوت بخشید.کسی که بیشترین فعالیت را در اظهارنظرهای مطبوعاتی به‌ویژه در خصوص ایران و سوریه و بحران میان عربستان و قطر از خود نشان می‌داد، در پرونده خاشقجی که به یک بحران بین المللی برای این کشور تبدیل شده بود، سکوت پیشه کرد.



شاه عربستان با خانه تکانی نمادین حامل دو پیام داخلی و خارجی است؛ پیام داخلی این است که قصد دارد در عرصه داخلی اختلافات بین شاهزادگان سعودی را بکاهد، پیام خارجی آن، تلاش عربستان برای ایجاد تغییرات یا به‌تعبیری دیگر تعدیل سیاست‌های منطقه‌ای این کشور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 270313
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار