خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/07 - 11:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
حاجی دلیگانی با انتقاد از حواشی علیه قوه مقننه:

تخریب مجلس برای مردم عایدی ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم با استفاده از ابزار نظارتی دولت را وادار به اجرای قوانین می‌کند، گفت: هدف مجلس یازدهم کاستن از دغدغه و نگرانی‌های مردم به خصوص در حوزه معیشت است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عده ای که در صحنه رقابت انتخاباتی نتوانستند موفق شوند، اکنون مطالبی را بیان می کنند که مجلس یازدهم را ناکارآمد جلوه دهند، گفت: این در حالی است که وقتی مجلس یازدهم را با ادوار مختلف مجلس مقایسه می کنیم، میزان تلاش و فعالیت بیشتری را از آن می بینیم که علیرغام برخی کاستی ها همواره پیگیر دغدغه های مردم است.



مجلس یازدهم فعال‌تر از سایر ادوار است



نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس یازدهم در حوزه نظارت و قانونگذاری بسیار فعال بوده و اولویت آن حل مشکلات معیشتی مردم است، اظهار داشت: توقع مردم از مجلس یازدهم بیش از مجالس گذشته است اما باید توجه داشت قوه مقننه نمی تواند جای قوه مجریه بنشیند و صرفا وظیفه نظارت بر مجلس با استفاده از ابزار نظارتی را دارد تا دولت وادار به اقدام جدی شود.



وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان تازه نفس مجلس یازدهم با کار تقنین و نظارت آشنایی پیدا کرده اند، ابراز داشت: طرح های مهمی از زمان آغاز به کار قوه مقننه تا کنون پیگیری شده که یکی از آنها تعیین نحوه خرید تضمینی گندم بود؛ اقدام دیگری نیز در در حوزه بورس صورت گرفت تا نگرانی مردم از حضور در این روند برطرف شده و شاهد پایین آمدن شاخص های بورس نباشیم.



مجلس به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف ساختاری است



حاجی دلیگانی ادامه داد: همچنین مقرر شده است طرحی درباره تأمین کالاهای اساسی به صورت اولویت دار بررسی شود ضمن اینکه امیدواریم با تعیین تکلیف شدن وزارت صمت، مسائل حوزه واردات و صادرات به خصوص خودروسازی برطرف شده و نظارت بر بازار و قیمت ها نیز انجام شود همچنین طرح دیگری در حوزه تأمین مسکن در دست اقدام است.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نقد افراد درصورت سازنده بودن مطلوب است، خاطرنشان کرد: انتقاد با هدف تخریب مجلس یازدهم چیزی عاید کسی نمی کند و البته مجلس یازدهم که در رصد مردم است باید دقت کند تا اگر نقطه ضعفی وجود دارد، هرچه سریع تر آن را برطرف کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 305426
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار