خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/05 - 18:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
وحدتی هلان:

تحقق شعار جهش تولید راهکار اصلی اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری است

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر اهمیت تحقق جهش تولید فرصت طلایی و راهکار اصلی برای اشتغال‌زایی و رفع بحران بیکاری تاکید کرد.

محمد وحدتی هلان در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  درباره نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" گفت: بسیاری از مشکلات امروز در حوزه های اقتصادی و اجتماعی ناشی از رکودی است که در عرصه تولید وجود دارد چرا که این رکود هم چرخ دنده های اقتصادی کشور را سنگین و کند کرده و به عنوان یکی از حوزه های مهم اشتغال زایی ، در بحران بیکاری فعلی تاثیرگذار است.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم در این رابطه افزود: تاکید ریاست مجلس بر «توسعه کانون‌های تولیدی خرد و کارگاه‌های کوچک با توجه به نقش قابل توجه آنها در اشتغال آفرینی » که در اولویت های 10 گانه در ارتباط با تاکید بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی  برای تحقق «جهش تولید» ، در همین راستا است.



نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین تاکید کرد : این مساله در دارای اثر و خاصیت دوطرفه است به این معنی که اشتغال‌زایی و رفع بحران بیکاری بر رونق تولید تاثیر دارد و بالعکس. بنابراین رهبر انقلاب بر نکته مهمی تاکید کردند که توجه به این موراد می تواند تواما این دو مشکل بزرگ اقتصادی را حل کند.



وی درباره کارگاه های خرد و حمایت از تولید کنندگان کوچک تاکید کرد: طبیعی است که با توجه به وظایف و اختیارات دولت به‌عنوان سیاست‌گذار بار عمده حمایت از تولیدات داخلی بر عهده دولت باشد. بنابراین سیاست‌گذار برای اقدام عملی در این حوزه باید رویکرد خود را درخصوص ابعاد مختلف حمایت از تولیدکنندگان مشخص کند اما در کنار این موضوع سیاستگذاری مجلس برای نقشه راه دولت نیز اهمیت ویژه ای دارد.



وحدتی هلان با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی برای خرید کالاهای ایرانی خاطرنشان کرد: مجلس و دولت علاوه‌بر اینکه باید روی فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی تمرکز کنند، می‌توانند با حمایت تولیدکنندگان در مساله برندینگ کمک شایانی به ترویج کالای ایرانی داشته باشند و با ابزارهای تبلیغاتی مارک های ایرانی را در مرکز توجه قرار دهند، طبیعی است که کیفیت و قیمت این کالاها باید مورد بررسی و توجه باشد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و مرکز پژوهش های مجلس با ابلاغ اولویت های ۱۰ گانه بر ظرفیت های قانونی و پژوهشی «جهش تولید» تاکید کرد.



 

  • کد خبر : 296309
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار