خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/02 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی با اشاره به آغاز برداشت اموال ایران در کشورهای اروپایی از سوی آمریکا:

تبدیل کردن دریافت غرامت از ایران به یک رویه قضایی در آمریکا/پروژه لابی های صهیونیستی برای غارت اموال ایران

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: پروژه بلوکه کردن اموال و دارایی های ایران با طرح ادعاهای واهی، یکی از پروژه های لابی صهیونیستی در آمریکا است، حال شاید خانواده های قربانیان به دنبال این مسائل نباشند، اما لابی های صهیونیستی به نام این خانواده ها دست به چنین اقداماتی بزنند.

محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به شکایت  گروهی از خانواده‌های آمریکایی‌های کشته‌شده در حملات بیروت از شرکتی آلمانی  برای دریافت خسارت میلیاردی از ایران با ادعای دست داشتن تهران در این حملات، گفت: در شرایط کنونی با یک پدیده و روند مالی خاص میان ایران و آمریکا مواجه هستیم، به این معنا که آمریکایی ها با استفاده از تفسیر حقوقی به صورت یک جانبه و زورگویانه اقدام به برداشت و بلوکه کردن اموال و دارایی های جمهوری اسلامی می کنند.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از اهداف توافق هسته ای باز گرداندن اموال و دارایی های کشورمان در آمریکا بود، حال مقامات واشنگتن با طرح ادعاهای واهی، عملا مانع تحقق این مسئله شده اند.



وی افزود: به نظر من پروژه بلوکه کردن اموال و دارایی های ایران با طرح ادعاهای واهی، یکی از پروژه های لابی صهیونیستی در آمریکا است، حال شاید خانواده های قربانیان به دنبال این مسائل نباشند، اما لابی های صهیونیستی به نام این خانواده ها دست به چنین اقداماتی بزنند.



ابطحی ادامه داد: آمریکا در چند سال اخیر تمام تلاش خود را برای مرتبط کردن ایران با حوادث تروریستی صورت داده و در کوچک ترین حوادث نیز مقامات کاخ سفید، نام ایران را به میان می آوردند، تا با استفاده از این مسئله، اهداف خود را دنبال کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به نظر من دفتر خدمات حقوق بین المللی ریاست جمهوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری باید از توانایی حقوقدانان کشورمان در داخل و خارج از کشور استفاده کنند، زیرا اگر مسئله دریافت غرامت از ایران درباره هر موضوع واهی تبدیل به یک رویه حقوق و قضایی در آمریکا شود، دیگر با طرح هر ادعای مشابهی بدون روند قانون و رسیدگی در دادگاه های آمریکا، ایران مجرم شناخته می شود.



شاکیان آمریکایی با انتقاد از همکاری اقتصادی شرکت آلمانی «کلیراستریم» وابسته به بورس این کشور با ایران و با طرح شکایت در پی تکرار ادعای دست داشتن ایران در حملات بیروت در دهه 1980 میلادی خواستار دریافت خسارت از حساب ایران نزد کلیراستریم شدند./



پایان پیامش


  • کد خبر : 178933
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار