خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/16 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

تبادل زندانیان نمی‌تواند مقدمه‌ای بر احیای برجام باشد/ استراتژی ایالات متحده تضعیف جمهوری اسلامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آزادی زندانیان می‌تواند نماد حسن نیت باشد اما نمی‌توانیم این اقدام را مقدمه‌ای بر احیای برجام تلقی کنیم، گفت: به نظر نمی‌رسد که آمریکا در چنین مسیری حرکت کند، استراتژی ایالات متحده تضعیف جمهوری اسلامی است و مولفه‌های که مقوم ایران باشد را انجام نمی‌دهد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص تبادل زندانیان آمریکایی و تاثیر این اقدام در مذاکرات احیای برجام، گفت: تبادل زندانیان اقدام مرسومی است و کشورها در قبال آزادی زندانی‌های کشور مقابل توافق می‌کنند و کشور مقابل هم باید هم وطنان ما را آزاد کند. این امر بدیهی و بازی برد- برد است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آزادی زندانیان می‌تواند نماد حسن نیت هم باشد اما نمی‌توانیم این اقدام را مقدمه‌ای بر احیای برجام تلقی کنیم زیرا به نظر نمی‌رسد که آمریکا در چنین مسیری حرکت کند. استراتژی ایالات متحده تضعیف جمهوری اسلامی است و مولفه‌های که مقوم جمهوری اسلامی ایران باشد را انجام نمی‌دهد لذا نمی‌توان روی مولفه‌ای حساب کنیم که می‌دانیم طرف مقابل آن را انجام نخواهد داد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم یادآور شد: آمریکا کشور متخاصم است و قطعا کاری که چنین نتیجه‌ای در بر داشته باشد را انجام نمی‌دهد، ما هم تقویت کشورمان را باید بر مداری استوار کنیم که آمریکا محرک آن نباشد.



عباس زاده مشکینی تبادل زندانیان آمریکایی را اقدامی در جهت یک حرکت انسان دوستانه دانست و گفت: البته ما هم درخواست‌هایی در خصوص آزادی هم وطنانمان داریم که طرف مقابل باید توجه کند.



گفتنی است در روزهای اخیر و پس از تبادل زندانیان آمریکایی، دادگاهی در بلژیک ممنوعیت استرداد دیپلمات ایرانی شاغل در وین که از چهار سال پیش بر مبنای ادعاهای واهی بازداشت شده را لغو کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 349779
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار