خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/18 - 18:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی از نمایشگاه نیروی انتظامی بازدید کردند

تاکید جلال‌زاده بر آمادگی مجلس برای مساعدت‌های تقنینی و بودجه‌ای

رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه نیروی انتظامی بازدید کردند، رئیس کمیسیون در جریان این بازدید از آمادگی مجلس برای مساعدت‌های تقنینی، نظارتی و بودجه‌ای به ناجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز یکشنبه 18 مهرماه از نمایشگاه نیروی انتظامی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مجلس برپا شده است، بازدید کردند.



وحید جلال زاده پس از بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، گفت: نیروی انتظامی ماموریت‌های متنوع، وسیع و سرزمینی بسیار فراوانی دارد، ماموریت برای نیروی انتظامی از مرزها تا کوچه‌های منازل مردم تعریف شده است. ناجا برای تمام شئون اجتماعی در چارچوب معاونتهای امنیتی، امنیت اقتصاد، آگاهی، راهور، فاوا، فتا و غیره ماموریت دارد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در نمایشگاهی که در مجلس شورای اسلامی برپا شده است، نمایندگان با تمامی ابعاد این ماموریت ها که بعضا برخی از آنها برای عموم مردم یا حتی برخی نمایندگان ناشناخته بود، آشنا شدند.



وی در ادامه اظهار کرد: ماموران ناجا همچنین آماری در مورد تصادفات ارائه کردند، براساس اطلاعات ارائه شده، 7 درصد GDP یا تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود، همچنین اعلام کردند که ناجا در حوزه ماموریت‌های امنیت اقتصادی توانسته درآمدی نزدیک به بودجه عمرانی کشور برای بیت المال رقم بزند یا 14 هزار هکتار از اراضی دولتی که افراد غیر به تملک درآورده بودند را ناجا به بیت المال بر گردانده است.



وی یادآور شد: کاستی‌ها و مشکلات ناجا باید دیده شود، ناجا مشکلات عدیده‌ای در تامین امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات دارد، در حقیقت ناجا ابزار لازم برای انجام ماموریت‌های خود را در اختیار ندارد اما با این حال اجازه نداده که امنیت عمومی خدشه دار شود. لذا ضمن قدردانی از زحمات ماموران و کارکنان ناجا و گرامیداشت یاد شهدای ناجا در مبارزه با مواد مخدر، مقابله با اراذل و اوباش و مخلین امنیت عمومی باید اعلام کنم که مجلس آمادگی برای مساعدت لازم در حوزه تقنینی و نظارتی و تامین بودجه لازم نیروی انتظامی و مرزبانی  دارد، کمیسیون امنیت ملی نیز تلاش می‌کند در بودجه سال 1401 بخشی از این کمبودها را جبران کند.



جلال زاده گفت: مسئولان نمایشگاهی در برخی توضیحات همچنین اشاره‌ای به خلاء‌های قانونی، نقض قوانین یا نیازهای قانونی جدید کردند، در همین راستا گفته شد که کمیته‌های دفاعی و امنیت کمیسیون آماده هستند تا به درخواست و نیازهای تقنینی و نظارتی ناجا بپردازند و نسبت به رفع خلاءها و نواقص اقدام کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 328654
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار