خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/07 - 12:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی:

بی‌اثر شدن سیاست ایران هراسی با تعمیق روابط تهران و پکن/ لزوم تسریع در افزایش سطح مراودات تجاری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران و چین در حوزه های سیاسی و اقتصادی مسیر راهبردی مشترکی را برای همکاری پیش بینی کرده اند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سفر هیات عالی رتبه چین به جمهوری اسلامی ایران، گفت: تدوین سند همکاری های جامع و استراتژیک میان دو کشور در میان رسانه های دنیا دارای بازتاب زیادی بوده و موجب شده سران کشورهای مختلفی درصدد افزایش مراوده با تهران قدم بردارند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این مهم در حالیست که مقامات کاخ سفید و دشمنان مردم ایران، نسبت به این رویکرد دو کشور نگران هستند و تلاش می کنند با دامن زدن به سیاست ایران هراسی در منطقه، این رویه را دچار خدشه کنند.



وی با بیان اینکه تعمیق روابط تهران و پکن دسیسه شوم غربی ها را بی اثر خواهد کرد، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که ایران و چین در حوزه های سیاسی و اقتصادی مسیر راهبردی مشترکی را برای همکاری پیش بینی کرده اند؛ به عنوان مثال می توان به تلاش های دوجانبه اشاره کرد تا جمهوری اسلامی در بریکس عضو شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این زمینه، افزود: در واقع عضویت ایران در بریکس یا سازمان شانگهای فرصت های بیشتری را برای تعامل دو کشور فراهم می کند؛ در واقع دو کشور با تعمیق سطح روابط سیاسی و بین المللی خود، قدم های استواری برای افزایش سطح مراودات اقتصادی و تجاری برداشته اند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان باید یادآور شد گروه های دوستی پارلمانی دو کشور می توانند بسترساز اجرای مفاد سند جامع همکاری های مشترک باشند و در این راستا مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372177
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار