خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/05 - 17:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی خبر داد:

بررسی حمله سایبری به سامانه جامع سوخت در نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی/احتمال خرابکاری توسط عناصر نفوذی وجود دارد

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی حمله سایبری به سامانه جامع سوخت در نشست روز یکشنبه کمیسیون مطبوعش با حضور دستگاه های مربوط خبر داد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعلام این خبر گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع حمله سایبری به سامانه جامع سوخت با حضور مسئولان مربوطه بررسی می شود.



سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حمله سایبری اخیر برای مسئولان قابل پیشبینی بود و انتظار می رفت که در آبان ماه چنین اتفاقی رخ دهد به همین خاطر تلاش ها برای جلوگیری از اختلال گسترده صورت گرفت.



وی افزود: خوشبختانه هکرها نتوانستند آسیب جدی به زیر ساخت های سامانه جامع هوشمند سوخت وارد کنند و سامانه برای ساعاتی دچار اختلال  و سپس در کوتاه ترین زمان ممکن مدیریت شد.



عباس مشکینی بیان کرد: ابعاد این حادثه در دست بررسی است اما با توجه به اینکه زیر ساخت های سایبری کشور بومی است  احتمال خرابکاری توسط عناصر نفوذی وجود دارد و قابل بررسی می باشد.



وی در ادامه گفتگو با خبرگزاری عنوان کرد: با توجه به برگزاری نشست شش کشور همسایه افغانستان به ابتکار جمهور اسلامی ایران قصد داریم با دعوت از مسئولان وزارت امورخارجه از نتایج  این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی را آگاه کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 329869
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار