خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 10:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی با اشاره به ابتکار سلطان عمان؛

برجام باید به دور از فشارها و تهدیدهای سیاسی غرب پیگیری شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: برجام باید به دور از فشارها و تهدیدهای سیاسی از سوی غرب پیگیری شود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه ابتکار سلطان عمان برای بازگشت طرف‌ها به تعهدات برجامی، روی میز است، گفت: مسقط همواره تلاش کرده با حسن نیت به مسائل و چالش های منطقه و حتی بین المللی بپردازند از این رو شاهد ایفای نقش آنها در مسئله برجام نیز هستیم.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران و عمان روابط سیاسی و دیپلماتیک خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که سلطان عمان تلاش می کند با ارائه راهکارهایی، مذاکرات هسته ای را مجددا بر پا کند.



وی با بیان اینکه ایران در اجرای تعهدات برجامی خودش جدی بود اما غربی ها به سرکردگی آمریکا هیچ اقدامی برای تحقق تعهداتشان انجام ندادند، ادامه داد: عملیاتی شدن برجام می توانست سوءتفاهم های موجود را برطرف کند و  دستاوردهایی در پی داشته باشد اما کاخ سفید اجازه نداد فضای مثبت شکل بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه از میز مذاکره دور نشده است، افزود: در واقع اروپایی ها توان انجام تعهداتشان را نداشتند و آمریکایی ها نیز از عمل به موضوعات تعیین شده سر باز زدند؛ غربی ها باید بدانند ایران در چارچوب قوانین داخلی خودش و همچنین مفاد برجام به مذاکرات می پردازد و این مهم به معنای این است که اروپایی ها و آمریکا نمی توانند از خطوط قرمز رد شوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه برجام باید به دور از فشارها و تهدیدهای سیاسی از سوی غرب پیگیری شود، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه اروپایی ها صداقت ندارند و آمریکایی ها نیز زیاده خواهی می کنند، فرآیند مذاکرات به بن بست کشیده شد اما اکنون نیز عنوان می کنیم که ایران اهل گفتگو و مذاکره بر اساس منطق است لذا باید منافع ملی ملت کشورمان در مسئله هسته ای تامین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368690
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار