خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/16 - 14:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمدی:

بدهی‌های آمریکا مانع قطع روابط با روسیه است/ قرارگرفتن 500جنگنده روسی در اختیار ایران عامل نگرانی آمریکا

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی معتقد است از آنجایی که آمریکا بدهی های زیادی داشته و حوزه اقتصاد آن با بحران روبرو است نمی‌تواند به بهانه فروش جنگنده روسی به ایران با این کشور قطع رابطه کند.

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تهدید وزیر دفاع آمریکا مبنی بر قطع تمام روابط ایالات متحده با روسیه در صورت اجرای توافق میان این کشور و ایران، گفت: جمهوری اسلامی بر اساس سیاست های کلی خود به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی با تمامی کشورها ارتباطات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و غیره دارد.



نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: شیوه ای که آمریکا در قبال روسیه در پیش گرفته با توجه به میزان بدهی هایی که این کشور دارد نمی تواند دوام داشته باشد.



وی افزود: روسیه از بضاعت بالایی در حوزه اقتصادی، امنیتی، دفاعی و سایر حوزه ها برخوردار است لذا آمریکا نمی تواند روابط خود را به طور کامل با این کشور قطع کند چرا که به ضرر ایالات متحده می شود.



رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان افزایش روابط اقتصادی ایران و روسیه را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: فروش 500 جنگنده روسی به ایران به همراه آموزش خلبانان ایرانی در ازای فروش نفت به این کشور اقدامی مثبت در جهت افزایش سطح روابط اقتصادی میان ایران و روسیه ارزیابی می شود.



به گزارش خانه ملت، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به موافقت پوتین با معامله 500 جنگنده میگ 31 و 35 با ایران تهدید کرده است در صورت اجرای این توافق، ایالات متحده تمام روابط خود با روسیه را قطع خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 230731
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار