خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/08 - 19:03
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی,اجتماعی
عضو هیات رئیسه مجلس:

پیروز اصلی میدان انتخابات مردم‌ هستند/ مشارکت هر فرد در انتخابات امروز رأی به جمهوریت است

مجتبی یوسفی با بیان اینکه مردم صاحب نظام هستند، مشارکت حداکثری آنان در انتخابات را موجب اقتدار و افزایش امنیت برای کشور در بعد ملی و بین‌المللی خواند و گفت: پیروز واقعی میدان مردم هستند و با مشارکت آن‌ها این پیروزی اتفاق خواهد افتاد.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت عنوان کرد: پایه نظام جمهوری اسلامی ما بر جمهوریت و مردم‌سالاری دینی است؛ یعنی این جزو مبانی نظام و انقلاب ما است. تنها کشوری که در کمتر از چند ماه پس از انقلاب آن قانون اساسی نوشت و آن را هم به رأی مردم گذاشت، جمهوری اسلامی ایران است؛ این به آن معنا است که مبانی انقلاب اسلامی که حضرت امام خمینی (ره) آن را پایه و اساس گذاشته است، به معنی واقعی قائل به مردم‌سالاری و جمهوریت است.

وی ادامه داد: اگر تنها همین ویژگی جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای مدعی حقوق بشر و انقلاب‌هایی مانند انقلاب فرانسه و امثال آن مقایسه کنید، تقریبا هیچ موردی پیدا نمی‌کنید که خود قانون اساسی را به رأی مردم بگذارند یا حداقل در همان ماه‌های اول قانون اساسی بنویسند و آن را به رأی بگذارند. این نشان می‌دهد جمهوریت نظام از همان روز اول انقلاب جزو اصول اساسی این انقلاب است.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر حق‌الناس بودن رأی مردم در نگاه مقام معظم رهبری، بیان کرد: به یاد داریم در دهه هفتاد برخی‌ها که امروز تفکرات آنان مقداری نزدیک به غرب شده است، خدمت مقام معظم رهبری رسیدند تا قانون اساسی تغییر کند و محدودیت دو دوره ریاست جمهوری برای آقای هاشمی رفسنجانی برداشته شود و ایشان مجدد برای دور سوم وارد کارزار انتخابات شود، اما مقام معظم رهبری اجازه ندادند و گفتند رأی مردم مهم است.

نماینده مردم اهواز در مجلس دوازدهم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معتقدند هم رای مردم حق‌الناس است و هم فارغ از هر نتیجه‌ای، مشارکت برای جمهوریت و مردم‌سالاری دینی برای جمهوری اسلامی مهم است.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به رابطه مستقیم مشارکت مردم در انتخابات با اقتدار کشور، گفت: امروز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در حال برگزاری است و این انتخابات و ایران متعلق به هر کسی-چه ایرانیان داخل و چه خارج از کشور- است که دل در گرو این کشور دارند و علاقه‌مند به ایران مقتدر اسلامی هستند و فارغ از هر نتیجه‌ای، همین که در انتخابات شرکت کنند؛ رای به جمهوریت و در سبد نظام است و پیروز اصلی مردم هستند.

وی در توضیح مردمی بودن انتخابات در کشور ادامه داد: از طرفی همه شاهدیم که انتخابات در کشور ما توسط خود مردم برگزار می‌شود، عوامل اجرایی، نظارت و ... از مردم از تفکرات سیاسی مختلف‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به حضور خوب مردم از ساعات ابتدایی آغاز انتخابات پای صندوق‌های رأی و افزایش مشارکت مردم نسبت به انتخابات چند سال اخیر، عنوان کرد: دهه 90، دهه تاریک کشور از نظر زیرساختی و اقتصاد بود که یک تفکر غرب‌گرا در دولت اول و دوم آقای روحانی این مشکلات را برای مردم به وجود آورد و باعث ناامیدی مردم از صندوق‌های رأی شد، وگرنه اگر به مشارکت مردم در انتخابات‌های سال‌های 88 و 92 توجه کنید، وضعیت کاملا متفاوت بود.

یوسفی ادامه داد: در دهه 90 یک تفکر غرب‌گرا در کشور سر کار آمد و باعث شد که ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی، تورم و رشد اقتصادی صفر اتفاق افتاد و مردم ناامید شدند؛ اما اخیراً مردم دوباره به دلیل اینکه خودشان صاحب نظام هستند، به میدان آمدند که ما هم از این حضور بسیار خوشحالیم، زیرا فارغ از هر نتیجه‌ای مشارکت حداکثری برای کشور در بعد ملی و بین‌المللی باعث اقتدار و افزایش امنیت ملی نظام می‌شود.

عضو هیات رئیسه  مجلس در ادامه گفت: از مردم خواهش می‌کنیم فارغ از هر نتیجه‌ای در این ساعات باقی‌مانده تا پایان انتخابات به پای صندوق‌های رای بیایند؛ چراکه پیروز واقعی میدان مردم هستند و با مشارکت آن‌ها این پیروزی اتفاق خواهد افتاد. اینکه چه کسی رئیس جمهور شود مطلب دوم است؛ زیرا هر کسی که باشد در دایره همین نظام اسلامی است. 

یوسفی در پایان پیش‌بینی کرد در ساعات نزدیک به غروب و پایان انتخابات موج جدیدی از حضور مردم پای صندوق‌های رأی شکل بگیرد و گفت: مردم این کشور را مال خود می‌دانند و همان‌طور که از صبح پای کار آمدند تا پایان ساعت رای‌گیری حضور خواهند داشت و با آراء خود موجب اقتدار نظام خواهند شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380022
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار