خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/20 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آقازاده دافساری:

ایران می‌تواند تامین‌کننده نیازهای نظامی و دفاعی کشورهای منطقه باشد

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجهیزات مترادف دفاعی جمهوری اسلامی در حوزه های پهپادی، موشکی و غیره دارای بالاترین تکنولوژی است و می تواند با تسلیحات کشورهای برتر رقابت کند.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در رابطه با ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات تجهیزات و سایر تولیدات نظامی، گفت: ایران در حوزه تولید تسلیحات بازدارنده نظامی در سطحی قرار داد که از جمله کشورهای مهم مسحوب می شود.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه شاهد تحریک و تنش آفرینی ایالات متحده و برخی همپیمانانش در منطقه و دنیا هستیم، اظهار کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی می تواند بخش زیادی از نیازهای نظامی کشورهای منطقه و حتی دنیا را تامین کند زیرا ظرفیت تولیدی ایران قابل تامل است.



وی با اشاره به اینکه وجود تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت یکی از موانع صادرات تجهیزات متعارف نظامی کشورمان محسوب میشد، ادامه داد: این مهم نیز بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ در مهر ماه سال گذشته رفع شد لذا بستر برای صادرات فراهم است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قرار نیست کشورمان همانند آمریکایی ها و برخی از کشورهای دیگر وارد عرصه فروش تسلیحاتی شود که موجب مرگ بیگاناهان و مردم کشورها شود، افزود: در واقع ایالات متحده از فروش تسلیحات نظامی درصدد آسیب زدن به جامعه جهانی است.



رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد تجهیزات مترادف دفاعی جمهوری اسلامی در حوزه های پهپادی، موشکی و غیره دارای بالاترین تکنولوژی است و می تواند با تسلیحات کشورهای برتر رقابت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 337028
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار