خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/28 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

انرژی هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران بومی شده است/ تحریم و تهدید یا خرابکاری موجب تحقق نتیجه در مذاکرات نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری خرابکاری اخیر در سایت هسته‌ای نطنز، گفت: انرژی هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران بومی شده و تحریم و تهدید یا خرابکاری موجب تحقق نتیجه در مذاکرات نمی‌شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حادثه اخیر در سایت هسته ای نطنز، گفت: عوامل رژیم صهیونیستی اعلام کردندکه این خرابکاری از طرف آنها انجام گرفته است اما بررسی های ما هنوز تمام نشده است. خساراتی که به جمهوری اسلامی ایران وارد شده باید توسط عوامل این خرابکاری و هم پیمانان آنان جبران شود. 



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکایی ها از یک سو دنبال مذاکره هستند و از سوی دیگر می خواهند دست ما را در مذاکرات خالی کنند و این مهمترین اشتباه محاسباتی طرف مقابل است چون انرژی هسته ای و علم آن در کشور ما بومی شده است و هر چه را از بین ببرند، می توانیم به سرعت جایگزین کنیم.



وی با بیان اینکه تکنولوژی و ظرفیت هسته ای ما محدود به سایت های هسته ای فردو  نطنز نیست، اظهار کرد: ظرفیت هسته‌ای ما در مغز و توان دانشمندان است، هرچند برخی از آنها  شناسایی یا ترور و شهید شدند اما دانشمندان بسیاری ناشناخته هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیام ملت ایران این است که مذاکره در سایه تحریم، تهدید، ترور و خرابکاری قطعا جواب نمی دهد. دیپلمات های ایرانی نیز باید بدانند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید مبنای مذاکرات باشد و مطالبات دقیق و درست رهبر معظم انقلاب مبنی بر لغو همه تحریم ها از سوی آمریکا را به عنوان گام نخست عملیاتی از سوی طرف مقابل، اعلام کنند.



عباس زاده مشکینی در ادامه تصریح کرد: مذاکرات و این اقدام نباید به قصد تاثیرگذاری در انتخابات پیش روی ایران انجام شود لذا پس از رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی باید انجام گیرد و در صورت اثبات صداقت طرف مقابل، ما به تعهدات برجام باز می‌گردیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 317621
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار