خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/31 - 15:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فرخی میکال:

افزایش تعداد نمایندگان یکی از مطالبات جدی مردم است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان یکی از مطالبات جدی مردم اما با این وجود دولت از اجرای آن شانه خالی کرده است.

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از عدم اجرایی شدن افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان یکی از مسائل مهم برای بررسی مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردم در مناطق پراکنده جمعیت است.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: بر اساس قانون هر 10 سال یکبار باید به تعداد نمایندگان حوزه های انتخابیه افزوده شود اما تاکنون این امر مهم تحقق نیافته است.



وی افزود: به دلیل این که برخی از حوزه های انتخابیه شرایط محیطی خاصی دارند و دسترسی به مردم  از نظر پراکندگی و طول جغرافیایی مشکل است باید افزایش تعداد نمایندگان اجرائی شود.



فرخی میکال تصریح کرد: به نظر می رسد که دولت بخاطر بار مالی از اجرای طرح افزایش تعداد نمایندگان خودداری کند و این در حالی است که می توان از این طریق دسترسی مردم به نمایندگان را تسهیل کرد.



وی ابراز کرد: در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل این دو شهرستان به دلیل وسعت بالای آن، به منظور ارائه خدمات بهتر، تعداد نمایندگان این حوزه باید افزایش پیدا کند و این جزو یکی از مطالبات مهم مردم منطقه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 317894
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار