خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/18 - 01:54
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ساداتی نژاد:

اصرار اروپا بر عدم اجرای مصوبه مجلس با هدف تضعیف منافع ملی ایران است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اروپایی‌ها در عمل کوتاهی کرده‌اند،اما برای نگه‌ داشتن ایران  در برجام، سیاست متفاوتی را درپیش گرفته‌اند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی و ابراز نگرانی آنها از تصمیم ایران مبنی بر نصب سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات غنی‌سازی نطنز، گفت: اروپایی‌ها در بیانیه‌های قبلی خود حتی مدعی شده‌اند که فراتر از تعهد خود در برجام عمل کرده‌اند، در واقع بیشتر ادای انجام تعهد را درمی‌آورند.



ساداتی نژاد با بیان اینکه  تناقض در سیاست اعلامی و اعمالی اروپا مشهود است، مطرح کرد: آنها در عمل کوتاهی کرده‌اند و به‌ خوبی به آن واقف هستند، اما به‌ منظور نگه‌داشتن جمهوری اسلامی  در برجام، سیاست اعلامی متفاوتی را درپیش گرفته‌اند.



بیشتر بخوانید:





 



نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره فراتر از برجام تاکید کرد: این مواضع و اظهارات آن ها نشان می‌دهد که اروپا چهره مستقلی ندارد و در موضوع برجام، در جبهه مشترکی با آمریکا است و با وجود اینکه بارها اعلام کرده خط مشی مستقل از قدرت‌های بزرگ خواهد داشت، اما در واقعیت خلاف این رویه عمل کرده است.



وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها موضوع اینستکس بی‌خاصیت را مطرح کردند که هدف از آن اتلاف وقت و خرید زمان برای نگه‌داشتن ایران در توافق هسته‌ای بود، افزود: رفع تحریم‌ها علیه ایران عملا روی کاغذ باقی ماند و اروپایی ها  علی رغم اظهاراتی که در مذاکرات کردند به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مصوبه «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم»در راستای حفظ منافع و امنیت ملی کشور است، مطرح کرد: در این مصوبه رفتارمان را مشروط به اقدام طرف مقابل کرده ایم و هر زمان تشخیص دادیم طرف مقابل شرایط را به نفع ما به ویژه در حوزه فروش نفت و عملیات بانکی مهیا کرد ما نیز به تعهدات خود عمل می کنیم.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه اصرار اروپا بر عدم اجرای مصوبه جدید مجلس با هدف تضعیف منافع ملی ایران است، تاکید کرد: در حالی که مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از قوای کشور،مصوبه‌ای را در زمینه لغو تحریم‌ها به تصویب رسانده است، سه کشور اروپایی از ایران می‌خواهند که آن را اجرا نکند.



وی با بیان اینکه مصوبه اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها،دست یاری مجلس به دولت برای رفع تحریم‌ها و مقابله با حربه غربی‌ها در ضربه به اقتصاد کشور است،مطرح کرد: مجلس با این مصوبه به کمک دولت آمده است تا بن‌بست رفع تحریم‌ها شکسته شود،این آغاز مسیری است که اقدامات دیگری را نیز در ادامه راه خود دارد.



وی با اشاره به قدردانی رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» و وادار کردن دشمن به انجام وظایف و تعهدات خود در قبال قراردادها و پیمان‌ها ،تصریح کرد:قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها منطقی و مطابق مفاد برجام است، باید اروپایی ها را وادار به عملیاتی کردن تعهدات خود نسبت به ملت ایران کرد.



رئیس کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه اروپا باید به عدم پایبندی خود خاتمه داده و تروریسم اقتصادی را ضد ملت ایران متوقف کند، تصریح کرد: مصوبه مجلس ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها خواهد بود و من معتقدم با مقاومت،رفتار غربی ها ظرف مدت کوتاهی تغییر خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309528
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار