خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/08 - 13:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
غضنفر آبادی:

ادعاهای مطرح شده در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل سیاسی است نه حقوقی

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از آنجایی که منابع اطلاعات گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور ایران شامل  منافقین، معاندین و دشمنان مردم هستند، ادعاهای مطرح شده در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل سیاسی است نه حقوقی.

موسی غضنفر آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران درباره وضعیت حقوق بشر کشورمان این گزارش را کذب محض خواند و گفت: اعدام افراد زیر 18 سال دروغی بزرگ و آشکار است به جهت این که آن ها اطلاع دقیقی از قوانین جمهوری اسلامی ندارند. قانون مجازات اسلامی به صراحت اعدام افراد زیر 18 سال را منع کرده که این یکی از مواردی است که رحمان جاوید از آن اطلاع ندارد.



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم ادامه داد: طرح چنین ادعاهای بی پایه و اساسی تازگی ندارد و در سال‌های گذشته گزارشگران سازمان ملل متحد تحت فشار کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا و انگلیس اینگونه اتهامات تکرار کردند.  



غضفر آبادی بیان کرد: منابع اطلاعات گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور ایران شامل  منافقین،معاندین ودشمنان مردم هستند که دستشان به خون هزاران نفر آلوده است.  



وی ابراز کرد: ادعاهای مطرح شده در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل سیاسی است تا حقوقی؛ از آنجایی که قوه قضاییه کاملا مستقل است در بحث اعدام ها بیشتر روند قانونی را  تا سیاسی دنبال می کند بخاطر همین تابع جریان های سیاسی نیست.



وی یاد آور شد: گزارشات غلط آبرو و حیثیت این جایگاه را برده و شرایطی را رقم زده که  سازمان ملل متحدد جایگاه سابق را در بسیاری از کشورها ندارد لذا آن ها باید به خودشان بیایند و از ابزار شدن این نهاد جلوگیری کنند.



زندان های ایران،گوانتانامو نیست



غضنفر آبادی در ادامه در پاسخ به ادعاهای مطرح درباره وضعیت زندانیان دو تابعیتی در گزارش رحمان جاوید گفت: زندان های ایران مانند زندان های آمریکا در کشورهای افغانستان و عراق نیست که زندانیان را تحت شکنجه شدید قرار دهند.  



وی ادامه داد: ادعاهای گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران درباره زندانیان دو تابعیتی تکرار دروغ های گذشته است به این دلیل که جمهوری اسلامی تفاوتی بین زندانیان قائل نمی شود و همه در برابر قانونی یکی هستند.  



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: غربی ها نباید دایه دلسوز تر از مادر برای کشورمان شوند لذا از دروغ گفتن و اقدامات نابخردانه خود دست بردارند چرا که نگاه جامعه بشری امروز فقط به بنگاه های دروغ پراکنی نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 329955
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار