خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/21 - 10:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
خادمی:

اختلاس پرونده فساد پتروشیمی میلیاردی نیست/ رخداد این فساد در سال‌های 89 تا 92

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رقم اختلاس فساد در پتروشیمی 6 میلیارد یورو نیست، گفت: این تمام رقم اکسچنج شده پرونده است، رقم اختلاس قابل مقایسه با 6 میلیارد یورو نیست.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به فساد در پتروشیمی، گفت: رقم 6 میلیارد یورویی که به عنوان اختلاس در این پرونده عنوان شده مربوط به تمام رقم اکسچنج شده است که بخشی مربوط به صادرات،  بخشی را به ریال تبدیل کردند و رقمی را برای شرکت‌هایی که تحریم را دور می‌زدند، صرف شده است و تنها بخشی از تبادل نرخ تسهیل ارز برای خود برداشتند که این میزان قابل مقایسه با 6 میلیارد یورو نیست.



نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که برخی به دنبال سیاسی کردن این مسئله هستند، این فساد در طول سال‌های 89 تا 92 اتفاق افتاده است.



وی با بیان اینکه برخی این پرونده را به بیژن زنگنه وزیر نفت ارتباط می‌دهند، افزود: آقای زنگنه در آن زمان وزیر نفت نبود اما در بخش واگذاری پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی و انتصاب افراد برای این واگذاری نقش داشته است، البته نقش وی به طور مشخص در این پرونده اثبات نشده است.



خادمی یادآور شد: در پرونده فساد پتروشیمی به نظر خانم مرجان شیخ الاسلامی مطرح شده چراکه تا به حال خانم اختلاس‌گر نداشتیم، وی همسر فردی ضد انقلاب هم است و این ارتباط و اختلاس توسط یک خانم سبب شده تا موضوع بلد شود.



عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، گفت: این خانم قراردادهای بسیاری را بسته و سپس واگذار کرده است، این اقدامات سبب پیچیدگی پرونده و بروز فساد شده است. متاسفانه اقتصاد معیوب نیز در بروز چنین فسادها تاثیر گذار است، افراد مفسد به مجموعه‌ها یا نفرات در قدرت وابستگی دارند و با استفاده از این ارتباطات چنین فسادهایی را رقم می‌زنند و از کشور خارج می‌شوند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 276059
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار