خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/04/01 - 18:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جاسمی با اشاره به سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عمان:

آمریکا به دنبال جلب حمایت عمان از سیاست عربستان در جنگ یمن است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر محرمانه مقامات آمریکایی به کشور عمان این هدف است که مسقط از عربستان در جنگ یمن و اختلافات با قطر حمایت کند.

سید قاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر محرمانه رئیس سازمان سیا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به عمان به منظور تحریک مسقط علیه ایران، اظهار داشت: کشور عمان به عنوان یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران که همواره نقش سازنده‌ای داشته شناخته می‌شود و این موضوع بر همگان مشخص است.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای و حتی پیش از آغاز مذاکرات، عمان نقش مهمی را بر عهده داشت و به خوبی توانست ارتباطات دیپلماتیک را برای آغاز و بهبود مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ به وجود آورد.



وی افزود: در سایر مسائل منطقه‌ای و جهانی مسقط توانست با استقلال و بدون تاثیر پذیری از فشارهای سیاسی موجود مسیر خود را در پیش گیرد، که همین موضوع سبب نگرانی غربی ها و حکام مرتجع منطقه شده است.



جاسمی متذکر شد: عربستان انتظار داشت، پس اختلافات به وجود آمده بین این کشور و قطر، اعضای شورای همکاری خلیج فارس به خصوص عمان از سیاست‌های ریاض حمایت کند ولی این اتفاق رخ نداد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به منظور ایجاد آرامش برای عربستان به دنبال آن است که کشورهای منطقه را در جهت سیاست‌های عربستان همراه کند، گفت: سفر محرمانه اخیر مقامات آمریکایی به عمان نیز در همین راستا بوده تا عمان از عربستان در جنگ یمن و اختلافات با قطر حمایت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 202016
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم