خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 14:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
همتی با اشاره به طرح تحریم فروش نفت کشورمان:

تحریم های نفتی شکست خورده و اعمال طرح جدید بی معنا است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه رفتارهای مخرب آمریکایی ها منافع ملت ایران را هدف قرار داده است، گفت: طرح تحریم فروش نفت کشورمان نشان دهنده عدم واقع بینی مقامات واشنگتن نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های تهران است.

حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران، گفت: اعمال فشار به جمهوری اسلامی سیاست همیشگی کاخ سفید است از این رو انتظاری برای توقف اقدامات ضدایرانی وجود ندارد.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه رفتارهای مخرب آمریکایی ها منافع ملت ایران را هدف قرار داده است، اظهار کرد: در واقع طرح تحریم فروش نفت ایران نشان دهنده عدم واقع بینی مقامات واشنگتن نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های تهران است.



وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد آمریکایی ها قصد دارند با این اقدام خود سیاست ایران هراسی را تشدید کنند؛ در واقع آنها شاهد توسعه روابط کشورها و تقویت مناسبات‌شان با تهران هستند لذا با این اقدام نمایشی می خواهند دولتمردان کشورهای مختلف را تحت تاثیر قرار دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها علاوه بر تحریم حوزه نفتی ایران، عرصه های بانکی را هم تحریم کرده اند، افزود: به عبارتی تمامی ابعاد اقتصادی ایران تحت تحریم های یکجانبه و ظالمانه کاخ سفید قرار دارد و این مهم در حالیست که اقتصاد کشورمان رشد داشته و توانسته در ابعاد مختلف ارتقاء یابد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست محوری ایران در دستورکار قرار دارد از این رو طی سالیان گذشته شاهد فاصله گرفتن اقتصاد کشورمان از درآمدهای نفتی هستیم؛ بنابراین تحریم های نفتی به خودی خود شکست خورده محسوب می شوند و اعمال طرح جدید نیز بی معنا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371066
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار