خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 10:37
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
بابایی کارنامی در نطق میان دستور:

سپرده مردم در استان‌ها نباید برای ساخت مال‌های تجاری در تهران هزینه شود

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه انتظار می‌رود مجلس دوازدهم و دولت وفاق؛ با تمرکززدایی از پایتخت بتوانند به زمینه شکوفایی اقتصادی و رونق تولید در استان‌ها سرعت بخشند افزود: سپرده مردم در استان‌ها نباید به تسهیلاتی برای ساخت مال‌های تجاری در تهران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی بابایی کارنامی در نشست صحن علنی امروز (سه‌شنبه، 27 شهریورماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: با تقدیم سلام به روح بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و عرض سپاس به رهبر بصر الحدید امام خامنه‌ای برای بیش از سه دهه قیادت انقلاب اسلامی و آرزوی علو درجات برای همه شهدا از انقلاب اسلامی تا رییس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت، از همه ملت ایران برای مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم، دوازدهم و ریاست جمهوری چهاردهم مخصوصا از موکلینم در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود در اعتماد مجدد به اینجانب با آرایی مضاعف سپاسگزارم و انشاالله حسن عملکرد خویش را پیش کیش حسن اعتماد شما خواهم کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از همه همکاران و مخصوصا همکار سابقم در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود جناب آقای زارعی به سبب چهار سال همکاری و هم افزایی سپاسگزارم و انتخاب خانم دکتر عالیه زمانی اولین نماینده زن مازندران را به عموم شهروندان مازندران خصوصا زنان استان و مردم حوزه انتخابیه تبریک عرض کرده و برای این منتخب فرهیخته در این سنگر جدید خدمت، آرزوی موفقیت دارم.

وی تصریح کرد: در مجلس انقلابی یازدهم به لطف خدا و همت همکارانم و تلاش شبانه‌روزی دولت خدمتگزار توانستیم بخشی از خدمات مورد انتظار شما مردم را جامه عمل بپوشانیم و در همکاری مجلس و دولت، تاسیس منطقه آزاد مازندران تصویب و اجرایی و ده‌ها خدمت کلان در حوزه‌های مختلف از جمله راه، سلامت، ارتباطات، تبدیل وضعیت پرسنل دستگاه‌ها رامحقق سازیم.

بابایی کارنامی افزود: اما در انتخابات مجلس دوازدهم با گفتمان «مدنیت اقتصادی» اهمیت مشارکت شما مردم در سرنوشت اقتصادی خویش را محور برنامه‌های چهار ساله پیش‌رو قرار دادیم و در ذیل این گفتمان با هدف بهبود اقتصاد و معیشت هم‌پیمان شدیم چراکه معتقدیم کشور عزیز ما ایران با عبور از دوران تثبیت انقلاب و با حضور مردم در دستگاه‌ها و نهادها و ساختار اداری کشور توانست درمدت زمان کوتاه «مدنیت ساختاری» ایجاد کند سپس در دوران دفاع مقدس با بسیج مردمی «مدنیت دفاعی» در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت آن گاه با اجرای فصول مختلف قانون اساسی مردم‌سالاری دینی در حوزه سیاسی در کشور نهادینه شد.

وی بیان کرد: اما طی این سال‌ها با وجود توسعه کشور در حوزه‌های ساختاری، دفاعی، سیاسی و توسعه اقتصادی مغفول ماند در واقع مردم در انقلاب، دفاع مقدس، حماسه‌های سیاسی، مذهبی و ملی حضور داشتند؛ اما در اقتصاد نه!حال آنکه دموکراسی سیاسی واقعی، بدون دموکراسی اقتصادی و حضور مردم در عرصه اقتصاد محقق نخواهد شد لذا برای تقویت جمهوریت نظام در بعد اقتصادی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مدیریت اقتصاد باید از حکومت اقلیت اقتصادی به حکومت اکثریت مردمی تغییر پیدا کند و باید رویکرد مردم‌سالار در حوزه سیاسی به حوزه اقتصاد تسری و عموم مردم در اقتصاد به صحنه آیند.

بابایی کارنامی خطاب به رییس جمهور، افزود: وفاق را از اقتصاد آغاز کنید، وفاق را از گره زدن سفره دولت با کارگران، کارمندان و کشاورزان آغاز کنید، در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، در افزایش حقوق کارگران و کارمندان با اهالی کار و تولید وفاق را شروع کنید.

وی اظهارکرد: مازندران در سال‌های پیش‌رو، فرصت جهش‌های اقتصادی متنوعی دارد و این ریل‌گذاری‌ها از مجالس گذشته و مجلس یازدهم انجام و در دولت شهید آیت‌الله رییسی در این خصوص گام های اساسی برداشته شد. انتظار می‌رود مجلس دوازدهم و دولت وفاق؛ با تمرکززدایی از پایتخت و توزیع منابع و اختیارات در استان‌ها، بتوانند به زمینه شکوفایی اقتصادی و رونق تولید در استان‌ها سرعت بخشند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: آقای رییس جمهور، به جای انتقال پایتخت، منابع را انتقال دهید، تسهیلات را به استان‌ها ببرید تا بانک‌ها سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها را در همان استان‌ها تسهیلات دهند. سپرده مردم در استان‌ها تبدیل به تسهیلات برای ساخت مال‌های تجاری در تهران نشود و به جای انتقال پایتخت، اختیارات را به استان‌ها ببرید.  

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مازندرانی‌ که دو وزیر در کابینه دارد به طریق اولی می‌تواند چندین استاندار به دولت معرفی کند، مازندران نیازمند انتخاب استاندار بومی، میدانی و عملیاتی با نگرش انقلابی که مورد دغدغه رهبری معظم انقلاب است و با نگرش توسعه متوازن اقتصادی است./

پایان پیام

  • کد خبر : 383516
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار