خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 18:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
خاندوزی به خانه ملت خبر داد:

تامین منابع مالی ۱۳۵۰ پروژه اولویت‌دار سازمان برنامه و بودجه در اقصی نقاط کشور

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اعلام خبری درباره اجرای طرح نشانه‌دار کردن درآمدهای مالیاتی توسط اصناف و مشاغل،گفت: به موجب اجرای این طرح و از مجموع ۱۹۰۰ پروژه‌ای که در اولویت‌های سازمان برنامه بودجه برای سال ۱۴۰۳ قرار داشت، منابع مالی ۱۳۵۰ پروژه به شکل کامل و توسط اصناف و مشاغل کشور، تخصیص داده شد.

خاندوزی

سید احسان خاندوزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پس از پایان نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آغازین جلسات شروع به کار کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دوازدهم، امروز به دعوت کمیسیون اقتصادی، بنده به اتفاق رئیس سازمان امور مالیاتی، رئیس کل گمرک ایران و برخی از معاونین ستادی وزارتخانه مربوطه حاضر شده و گزارشی از عملکرد آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در حوزه خزانه‌داری کل کشور، امور مالیاتی، تجارت خارجی و گمرک،سازمان خصوصی‌سازی و اموال تملیکی،بانک‌ها و شرکت‌های دولتی ارائه کردیم که به حمدالله با استقبال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دوازدهم نیز مواجه شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اعلام خبری درباره اجرای طرح نشانه‌دار کردن درآمدهای مالیاتی توسط اصناف و مشاغل، بیان کرد: به موجب اجرای این طرح و از مجموع ۱۹۰۰ پروژه‌ای که در اولویت‌های سازمان برنامه بودجه برای سال ۱۴۰۳ قرار داشت به حمدالله و در یک ماه اول اجرای این طرح، منابع مالی ۱۳۵۰ پروژه به شکل کامل و توسط اصناف و مشاغل کشور تخصیص داده شد.

وی افزود: به عبارتی دیگر به موجب این طرح؛ فعالان اصناف و مشاغل کشور آمدند و در مرحله پرداخت مالیات سالیانه خودشان انتخاب کردند که مالیاتشان در کدام استان و صرف کدام پروژه شود. لذا تجمیع این ارقام، طبق آخرین آمار اعلامی به بنده، موجب شد تا ۱۳۵۰ پروژه اولویت‌دار سازمان برنامه و بودجه در اقصی نقاط استان‌های کشور به طور کامل تامین مالی ۱۰۰ داشته باشند.

خاندوزی بیان کرد: البته تامین مالی یک تعداد از پروژه‌ها همچنان در درصد پایینی است، اما با توجه به استقبال بسیار خوبی که اصناف و مشاغل کشور انجام دادند امیدواریم زودتر از پایان سال ۱۴۰۳ تمام ۱۹۰۰ پروژه با انتخاب مودیان مالیاتی در استان‌های مد نظرشان، تعیین تکلیف شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 381775
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار