خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/04/19 - 16:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار فرشادان با رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران

همکاری کشورهای اسلامی در تصمیم‌گیری بین المللی تاثیرگذار است

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر در مجلس شورای اسلامی با ماسانی کورونی اظهار داشت: کشورهای اسلامی می­توانند با همکاری و همراهی یکدیگر نقش قابل ملاحظه­ای در اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار در مجامع بین المللی و به نفع کشورهای اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید مهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر ظهر امروز (دوشنبه 19/04/96) با ماسانی کورونی دیدار و گفت و گو کردند.



فرشادان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به قاره آفریقا و از جمله نیجر گفت: ایران و نیجر از سه دهه روابط دوستانه برخوردار هستند که پشتوانه مناسبی برای توسعه روابط فیمابین است.



وی افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار گروه­های دوستی پارلمانی در تسریع و تسهیل روابط دوستانه کشورها، گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر آمادگی همکاری متقابل با نمایندگان مجلس نیجر را دارد.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت­های دو کشور در زمینه های مختلف برای توسعه و تعمیق روابط موجود، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی توسعه روابط خود با نیجر در زمینه های تجاری و اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی  را دارد و گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر نیز در مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط دو کشور در این زمینه­ها حمایت می­کند.



فرشادان در پایان این دیدار همکاری­های دو کشور در مجامع بین المللی از جمله در سازمان همکاری اسلامی را مهم توصیف کرد و افزود: کشورهای اسلامی می­ توانند با همکاری و همراهی یکدیگر نقش قابل ملاحظه ­ای در اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار در مجامع بین المللی و به نفع کشورهای اسلامی داشته باشد و در همین راستا امیدواریم شاهد همکاری روزافزون کشورهای اسلامی با همدیگر باشیم.



ماسانی کورونی رییس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ایران به عنوان کشوری اسلامی همواره جایگاه ویژه­ای در سیاست خارجی نیجر داشته است و ما همواره در راستای تقویت روابط دوستانه خود با جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته ایم.



وی افزود: نیجر عضو فعال سازمان همکاری اسلامی است و همبستگی کشورهای اسلامی را از اولویت های خود می­ داند.



ماسانی کورونی رییس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران ضمن تشکر از حمایت ایران از مردم نیجر همچنین گفت: نیجر علاقمند است همکاری­ های خود در زمینه ­های بهداشتی، دانشگاهی و معادن را با جمهوری اسلامی ایران تقویت ;kn.



وی ابراز امیدواری کرد با گشایش سفارت نیجر در تهران تا پایان سال 2017 میلادی شاهد تقویت هرچه بیشتر همکاری­های دو کشور باشیم.



رییس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران در پایان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر تهران، شهادت تعدادی از مردم ایران را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم ایران تسلیت گفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 203923
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم