خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

مشارکت تهران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» منجر به اتخاذ راهکار سیاسی خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امنیت پایدار و ثبات همواره از جمله مولفه هایی است که جمهوری اسلامی در مراودات بین المللی به آن توجه داشته و این امر می تواند در مذاکرات قفقاز اثرگذار باشد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به تاکید روسیه و ترکیه بر مشارکت ایران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز»، گفت: جغرافیای قفقاز از طریق جمهوری آذربایجان پیوستگی با جمهوری اسلامی دارد لذا از حیث امنیتی تحولات این منطقه برای کشورمان دارای اهمیت است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهران نقش اساسی در تحولات منطقه ایفا کرده و این مهم موضوعی است که روسیه و ترکیه به خوبی می دانند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که سه کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان رابطه تاریخی با کشورمان دارند و این عامل می تواند به رفع مناقشات کمک شایانی کند.



وی ادامه داد: امنیت پایدار و ثبات همواره از جمله مولفه هایی است که جمهوری اسلامی در مراودات بین المللی به آن توجه داشته و این امر می تواند در مذاکرات قفقاز اثرگذار باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه  افزود: همچنین باید یادآور شد ایران اسلامی هیچگاه در امور داخلی کشورها دخالت نداشته و این امر بر خلاف اهداف کشورهای فرامنطقه ای مانند ایالات متحده است لذا حضور کشورمان در مذاکرات 6 جانبه قفقاز می تواند مفید باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» می تواند منجر به اتخاذ راهکار سیاسی خوب برای رسیدن به ثبات در منطقه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331488
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار