خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/30 - 18:21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس مجلس الجزایر در دیدار با حسن نوروزی:

مسأله فلسطین نقطه پیوند میان ایران و الجزایر است

نایب رئیس مجلس الجزایر در دیدار با حسن نوروزی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، گفت: مسأله فلسطین نقطه پیوند میان ایران و الجزایر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، موسی خرفی رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و نایب رئیس مجلس الجزایر با حسن نوروزی امروز (شنبه ۳۰ دیماه ۱۴۰۲) در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.



حسن نورزوی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر ضمن خوش آمدگویی به همتای الجزایری خود، دیرینگی روابط دو کشور انقلابی را منشأ عدالت‌خواهی و روحیه مبارزاتی دو ملت آزادی‌خواه و نستوه ایران و الجزایر دانست.



وی ضمن ابراز علاقمندی از تقویت روابط دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران، تحرک بخشی در سطوح مختلف دولتی و پارلمانی را گواه بر تعمیق مناسبات دو کشور می‌داند و از گسترش همکاری‌ها و مناسبات در سطوح مختلف استقبال می‌کند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر ضمن تقدیر از همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی، بیان کرد: مواضع مشترک و نزدیک ایران و الجزایر همراهی دو کشور را در نشست‌های بین‌المللی به همراه داشته است. همسویی دو کشور مسلمان منجر به تأمین منافع دو ملت و دلیلی بر برخورداری از پشتیبانی یکدیگر در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا، فشار بر مردم ایران را در پی داشته است.



وی در همین راستا تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری استعماری و محور شر، امروز در کنار رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی در حال قتل و عام زنان و کودکان در نوار غزه است.



نوروزی ضمن تقدیر از مواضع الجزایر در برابر فلسطین، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین با هدف تحقق آرمان فلسطین تاکید کرد.



نوروزی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی کشورمان در حوزه های گوناگون از جمله نفت و گاز، صنعت، انرژی‌های تجدیدپذیر، علمی، گردشگری عنوان داشت: ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور، ضرورتی است که دولتمردان ایرانی و الجزایری توجه ویژه به آن داشته باشند و امیدواریم با اراده و خواست رهبران دو کشور شاهد گسترش و تحرک هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی و تجاری فیمابین ایران والجزایر باشیم.



موسی خرفی: ایران با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا پیشرفتهای بسیاری داشته است



موسی خرفی رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز قدردانی از میزبانی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کشور دوم ملت الجزایر است و روابط مشترک فرهنگی، دینی و تاریخی موجبات تحکیم روابط دو کشور را بیش از پیش فراهم آورده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف انرژی، نظامی، پزشکی و دانشگاهی خاطر نشان کرد: ایران با وجود فشارها، تحریم‌ها و دخالت‌های مختلف آمریکا و کشورهای استعماری، پیشرفت‌های بسیاری داشته است و الجزایر آمادگی لازم برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف را دارد.



وی تصریح کرد: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با گسترش همکاری‌های دو جانبه، اقتصاد الجزایر و ایران را توسعه دهیم.



نایب رئیس مجلس الجزایر با ابراز تأسف و تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی در کرمان افزود: مسأله فلسطین نقطه پیوند میان ایران و الجزایر است.



وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین یادآور شد: رژیم صهیونیستی بدون همراهی و حمایت آمریکا، هرگز توان انجام شنیع‌ترین جنایت علیه بشریت را نداشت.



موسی خرفی در پایان این دیدار تقویت همکاریها در راستای گروه های دوستی پارلمانی را شتاب دهنده تعاملات بین دولتها دانست و خواستار تقویت بیش از پیش مناسبات پارلمانی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374949
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار