خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/21 - 20:12
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال زاده در دیدار با رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس مطرح کرد؛

لزوم تشکیل ائتلاف کشورهای مخالف وضعیت یکجانبه گرایانه برای بر هم زدن نظم سیاسی غربی‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس با تاکید بر اینکه جنگ امروز، تقابل اراده ها است، گفت: هر جا ملت یک کشور اراده کنند می‌توانند نظم غربی را زمین گیر کنند. کشورهای مخالف وضعیت یکجانبه گرایانه فعلی نیز باید ائتلاف های بین المللی تشکیل دهند و نظم سیاسی کنونی را بر هم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آندری ساوینیخ رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس نمایندگان بلاروس و رئیس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران که برای دیداری رسمی از کشورمان به تهران سفر کرده است امروز سه شنبه ۱۴۰۱/۴/۲۱ با وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



جلال زاده در ابتدای این دیدار گفت: روابط سیاسی خوبی میان ایران و بلاروس در جریان است. در بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی دیدگاه های دو کشور به هم نزدیک است اما به رغم این روابط خوب سیاسی، همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور توسعه نیافته است. انتظار داریم که با توجه و تلاش دو طرف این نقص برطرف شود.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نظم کنونی حاکم بر دنیا، گفت: وضعیت کنونی، زاییده تفکرات غرب و منطق غربی است. دنیای کنونی، دنیای دوگانه ها است. آنچه در غرب، خوب و پسندیده است برای دیگران نکوهیده و غیرقابل قبول است.



وی افزود: همین استانداردهای دوگانه موجب شده است که جنگ و جنایت در یک گوشه دنیا محکوم و مذموم باشد و در جایی دیگر، نادیده گرفته شود.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی رسانه را از مهمترین ابزارهای غرب برای پیشبرد اهداف استعماری خود برشمرد و گفت: امروزه آمریکا با کمک امپراطوری رسانه ای خود، وقایع و تحولات را از زاویه دید خود و برخلاف وقایع موجود منعکس می کند. آنچه در ایران یا بلاروس می‌گذرد با آنچه در رسانه ها منعکس می شود، همخوانی ندارد. لذا باید به این جنبه توجه شود و کشورهای مستقل و همسو نیز از ابزار رسانه بیشترین استفاده را به نفع خود داشته باشند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جنگ امروز، تقابل اراده ها است. هر جا ملت یک کشور اراده کنند می توانند نظم غربی را زمین گیر کنند. کشورهای مخالف وضعیت یکجانبه گرایانه فعلی نیز باید ائتلاف های بین المللی تشکیل دهند و نظم سیاسی کنونی را بر هم بزنند.



جلال زاده در پایان، بر همکاری و همفکری مجالس کشورهای تحت تحریم برای خروج از وضعیت کنونی تاکید کرد.



ساوینیخ: استقبال بلاروس از ایده همکاری رسانه‌ای دو کشور برای مقابله با سیستم رسانه ای غرب



آندری ساوینیخ رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس نیز در این دیدار گفت: تحریم های غرب علیه دو کشور غیرقانونی هستند لذا از همکاری پارلمان های ایران و بلاروس و سایر کشورهای مستقل برای لغو و بی اثر کردن تحریم ها استقبال می کنیم.



وی در ادامه گفت: نظمی که در چند دهه اخیر شکل گرفته است، به انتهای مرحله رشد خود رسیده و در حال تخریب است. غربی ها در حال تلاش هستند که وضعیت جدید را به نفع خود رقم بزنند. برای رسیدن به این هدف هم ابزارهایی مانند فشار و تحریم غیرمنصفانه در دست دارند که مانع پویایی سایر کشورها شوند. این وظیفه ما است که در شرایط کنونی برنامه هایی برای همکاری های آینده داشته باشیم که هم با تحریم ها مقابله کنیم و هم وضعیت فعلی را به نفع مردم و کشور خود تغییر دهیم.



وی در پایان گفت: سیستم رسانه ای غرب بر مبنای دروغگویی و فریبکاری بنا شده است. در این سیستم حقایق به صورت کامل به مردم گفته نمی شود. از این رو از ایده همکاری رسانه ای میان دو کشور برای مقابله با سیستم رسانه ای غرب استقبال می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 345558
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار