خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/06 - 17:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مردم مرودشت در مجلس:

شهروندان فرانسوی دنبال تامین حقوق اولیه‌شان هستند اما مکرون با دیکتاتوری‌ پاسخ می‌دهد

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: متاسفانه امانوئل مکرون که چندی پیش در اظهاراتش نسبت به نقض حقوق بشر از سوی کشورهای دنیا اعتراض می کرد، اکنون در کشور خودش با دیکتاتوری ترین روش ها اقدام به این امر می کند.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با معترضان در این کشور و ضرورت رعایت حقوق بشر، گفت: انسان های آزاده با مشاهده سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم پاریس متوجه رفتارهای ضدبشری غرب خواهند شد.



نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتراضات اخیر فرانسه در رابطه با سن بازنشستگی است که از جمله مسائل و حقوق اولیه یک شهروند بشمار می رود اما مشاهده می شود که چطور با این افراد برخورد صورت می گیرد.



وی در این زمینه، ادامه داد: متاسفانه امانوئل مکرون که چندی پیش در اظهاراتش نسبت به نقض حقوق بشر از سوی کشورهای دنیا اعتراض می کرد، اکنون در کشور خودش با دیکتاتوری ترین روش ها اقدام به این امر می کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رسانه های غربی در مقابل این اقدام فرانسه رفتاری منفعلانه دارند، افزود: در واقع مردم فرانسه که در کف خیابان های پاریس سرکوب می شوند درصدد تغییر حاکمیت نیستند اما نحوه رویارویی با آنها خشونت آمیز و غیر قابل توجیه است؛ مسئولان این کشور باید پاسخ دهند اگر مردم فرانسه درصدد تغییر نظام سیاسی بودند با آنها چطور رفتار میشد؟.



عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کنونی فرانسه نتیجه دخالت های مکرون در امور داخلی کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که باید یادآور شد اغتشاشات اخیر در کشورمان برای تغییر حاکمیت و نظام سیاسی بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359198
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار