خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/09 - 09:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
اسماعیلی:

شکستن اقتدار محور مقاومت هدف عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی است

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که رژیم صهیونیستی در مسیر سیاست عادی‌سازی روابط با کشورها به دنبال امنیت خود است و همینطور می‌خواهد اقتدار و نفوذ محورمقاومت را  شکسته  و کم اثر کند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیاست فشار آمریکا  بر کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی،گفت: آمریکایی ها سیاست عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونستی را در پیش گرفته است؛چراکه با تلاش های  سردار شهید سلیمانی،اسرائیل از محور مقاومت ضربه دیده و می خواهد این محور تضعیف کند.



نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور مقاومت در مدت این چند سال با مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی توانست عراق ،سوریه ،لبنان ،یمن اتحاد واقعی و مردمی ایجاد کند که اسرائیل احساس خطر کرد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه بعد از امارات، بحرین و سودان، مراکش هم توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کرده است،افزود:عربستان نقش مهمی در این سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل دارد؛در موضوع تحولات سوریه، بسیاری از کشورها دست به دست هم دادند؛متفق القول بودند که بشار اسد باید از سوریه برود، کشوری که پشت بشار ایستاد ایران بود و در این عرصه پیروز شد.



بیشتر بخوانید:





 



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیروز در عرصه دفاع و  دیپلماسی است،مطرح کرد:با توجه به این که  اسرائیل ،ایران در را پشت مرزهای خود دیده و جمهوری اسلامی با اقتدار هم در منطقه خیمه زده است؛ راه حل  را در این دید که با کشورهای اسلامی روابط را عادی سازی کند.



اسماعیلی با بیان اینکه صهیونیست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت،مطرح کرد: صهیونیست ها با شگردهایی از جمله استفاده از اقتصاد و توسعه دیپلماسی اقتصادی به توسعه روابط با برخی کشورهای عربی پرداختند و با فروختن تجهیزات، اسلحه به کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس تلاش بر عادی سازی روابط  با رژیم صهیونیستی کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع دیپلماسی با همسایگان تاکید کرد: باید نیروهای داخلی و مرزها را تقویت کنیم و اقتصاد را با ثبات کرده  و با کشورهای همجوار روابط اقتصادی محکمی داشته باشیم.



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه اسرائیل از نزدیک شدن ایران به مرز خودش و نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه احساس خطر کرده است، تاکید کرد: اسرائیل تلاش می کند به مرزهای ایران و همسایگان ما و کشورهای اسلامی نزدیک شود. رژیم صهیونیستی هم در منطقه  به دنبال امنیت خود است و همینطور می خواهد اقتدار و نفوذ محور مقاومت که در طی این چند سال ایجاد شده  را  شکسته  و کم اثر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310980
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار