خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/29 - 15:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی با اشاره به گزارش کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس منشور سازمان ملل به دفاع از کشور می‌پردازد/ اظهارات غربی‌ها نابخردانه است

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از کشورمان هر کجایی که لازم باشد ورود خواهد خواهد کرد و این امر نیز در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس مبنی بر اینکه «خواستار بررسی‌های لازم برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است» اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی و نیروی نظامی رسمی کشورمان بوده و یک گروه شبه نظامی و یا ناشناخته در تعاملات سیاسی، محلی و منطقه‌ای نبوده است و براساس تعاریفی که در حقوق بین‌الملل برای گروه‌های تروریستی وجود دارد به این معنا بوده که این‌ها هیچ جایگاه رسمی و مشخصی ندارند، اما دست به اقداماتی می‌زنند تا رعب و وحشت در میان مردم ایجاد کنند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران عضو سازمان ملل متحد بوده و براساس ماده (51) منشور این نهاد بین‌المللی جمهوری اسلامی حق دارد به صورت مشروع از خود دفاع کند و نیروی رسمی ما نیز که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده در حال حراست از این مرز و بوم است؛ پس این امکان وجود دارد که در هر نقطه به دفاع از خود بپردازد و در هیچ کجای قوانین بین‌المللی نیز دفاع مشروع منع اعلام نشده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر چه اساسی باید سپاه پاسداران یک گروه تروریستی تلقی شود؟ چون در حال حمایت از جبهه مقاومت بوده تا به مبارزه با استکبار و گروه‌های تروریستی بپردازند؟ بنابراین اگر اینگونه است که آمریکایی‌ها از ابتدای پیدایش دولت خود و همچنین انگلیسی‌ها قرن‌ها قبل در خارج از خاک کشورشان نیروی نظامی اعزام می‌کردند و یا اینکه سرزمین‌هایشان را به چپاول می‌بردند.



وی اظهار کرد: اینکه غربی‌ها فکر می‌کنند در دنیا کسی با حقوق بین‌الملل آشنایی ندارد و یا اینکه از تاریخ چیزی بلد نیست یک برداشت نادرست و ابلهانه‌ای بوده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع تمام قد سپاه پاسدارن از امنیت کشورمان حق مسلم ماست و ما نمی‌توانیم در مقابل دشمنان کشورمان سکوت کنیم پس هرکجایی هم که نیاز باشد ورود خواهند کرد؛ البته بعید می‌دانم احدی در جهان بخواهد سخنان و توجیهات غربی‌ها را در خصوص نیروی‌های نظامی کشورمان باور کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310290
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار