خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/10 - 21:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مفتح در دیدار سفیر رومانی در تهران:

رویکرد مجلس شورای اسلامی توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رومانی، روابط کشورمان و جمهوری رومانی را دیرینه و دارای قدمت تاریخی توصیف کرد و گفت: رویکرد مجلس توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست به ویژه رومانی بوده و از هر گونه همکاری در مسیر توسعه مناسبات میان دو کشور حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ آدریان کوزیاسکی، سفیر رومانی در تهران امروز ( دوشنبه، 10 آذرماه ) با محمد مهدی مفتح، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رومانی دیدار و گفت و گو کرد.



مفتح در ابتدای این دیدار با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس از آن به عنوان نماد واقعی پارلمانتاریسم در ایران یاد کرد و روز مجلس را گرامی داشت.



وی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری رومانی را دیرینه و دارای قدمت تاریخی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره روابط خود را با کشورهای دوست بر اساس احترام متقابل پایه گذاری کرده و همین قاعده در مورد روابط دوستانه با کشور رومانی حفظ خواهد شد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رومانی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های موجود فیمابین، گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی، توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست به ویژه رومانی بوده و از هر گونه همکاری در مسیر توسعه مناسبات میان دو کشور حمایت می کند.



وی افزود: همکاری های پارلمانی و تبادل هیات ها در سطوح گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور پشتوانه محکمی در روابط فی مابین محسوب می شوند.



مفتح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکرد خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان گفت: تجربه جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت قدرت های بزرگ از رژیم صدام در طول جنگ هشت ساله، تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای غربی به ما آموخته است که برای دفاع از سرزمین و تأمین امنیت خود، باید بر ظرفیت های داخلی تکیه کنیم.



وی با اشاره به ترور شهید دکتر فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای کشورمان، مسئولیت این گونه اقدامات جنایتکارانه را متوجه رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را خطری برای امنیت و ثبات منطقه می داند و انتظار می رود کشورهای اروپایی این اقدام جنایتکارانه را محکوم کنند.



کوزیاسکی سفیر رومانی نیز در این دیدار روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه خواند و گفت: در روابط دو کشور تاکنون نقطه تاریکی وجود نداشته و این روابط دوستانه، چشم انداز روشنی را برای تعاملات آینده بین دو ملت و دولت فراهم می سازد.



وی افزود: تداوم همکاری های اقتصادی و بازرگانی فی مابین در دوره پسابرجام نشانگر روابط عمیق دو کشور است که بدون در نظر گرفتن اتفاقاتی که در حوزه بین المللی رخ می دهد در حال انجام است.



سفیر رومانی در تهران گفت: مجالس دو کشور نماد و مظهر آرمان های ملی مردم خود هستند و پارلمان نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور ایفا می کند.



وی همچنین از اقدام تروریستی علیه دکتر شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان اظهار تأسف و آن را محکوم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309165
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار