خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/17 - 14:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به اظهارات وزیر امورخارجه بحرین:

حکومت آل خلیفه درک کافی از موضوعات دیپلماتیک ندارد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: سردمداران بحرین قبل از اینکه بخواهند در خصوص مسائل سیاسی مباحثی را مطرح کنند، بایستی از آموزش‌های لازم در این زمینه برخوردار شوند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه بحرین مبنی بر اینکه «کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آماده نشستن بر میز مذاکره با ایران و گفت‌وگو در مورد توافق هسته‌ای هستند» اظهار کرد: بحرین در حد و اندازه ای نیست که بخواهد در باب موضوعات ایران اظهار نظر کند و حتی خودشان نیز به این مسئله واقف هستند، سردمداران بحرینی باید بدانند که در گذشته‌ای نه چندان دور به عنوان استان سیزدهم ایران محسوب می‌شدند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: شیوخ  بحرین نباید مطالبی را که غربی‌ها به خورد آنها می‌دهند را طوطی وار تکرار کنند ضمنا قبل از اینکه بخواهند چنین اظهارت نابخردانه‌ای را داشته باشند باید به مشکلات موجود در کشور خود رسیدگی کنند.



عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حکام بحرین از درک ابتدایی مفاهیم عرف دیپلماتیک برخوردار  نیستند، تاکید کرد: بحرین و امثالهم باید در وهله نخست در خصوص موضوعات دیپلماتیک از آموزش‌های لازم بهره ببرند و پس از آن به مسائل سیاسی ورود پیدا کنند.



وی در ادامه افزود: باید به حکام بحرین سال‌ها آموزش داده شود تا الفبای سیاست را متوجه شوند و بعد به اظهارنظرهای دیپلماتیک بپردازند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر امور خارجه بحرین اگر از اندک سوادی برخوردار بود، چنین اظهاراتی را مطرح نمی‌کرد چرا که برجام سالهاست بر باد رفته. بنابراین وقتی که معاهده‌ای به دلیل بدعهدی‌های طرف‌های مقابل زیر پا گذاشته شده قطعا دیگر محلی از اعراب ندارد که درباره آن مباحثی مطرح شود./



پایان پیان

  • کد خبر : 309500
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار