خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 10:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

حضور ایران در مذاکرات شش جانبه قفقاز سبب بازگشت امنیت و ثبات به منطقه می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد رخدادهای میان باکو و ایروان مربوط به مسائل دوجانبه نیست بلکه شیطنت هایی است که اسرائیلی ها انجام می دهند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به تاکید روسیه و ترکیه بر مشارکت ایران در گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز»، گفت: اتفاقاتی که در نزدیک مرزهای شمالی کشورمان رخ می دهد امری نگران کننده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع رخدادهای میان باکو و ایروان مربوط به مسائل دوجانبه نیست بلکه شیطنت هایی است که اسرائیلی ها انجام می دهند و برخی کشورها متاثر از آنها دست به اقداماتی می زنند که بحران جدی ایجاد می کند.



وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی قدرت نخست منطقه محسوب می شود و حضورش در مذاکرات شش جانبه قفقاز خیلی تاثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورمان با جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه پیوند تاریخی ریشه داری دارد که این امر نیز مولفه مهمی برای فراهم کردن زمینه سازش بشمار می رود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کاهش تنش میان کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان می تواند موجب بازگشت امنیت و ثبات به منطقه قفقاز جنوبی شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم گفت‌و‌گوهای «3+3 قفقاز» منجر به نتایج مطلوب شود تا شاهد هم افزایی منطقه ای باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 331479
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار