خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/10 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو:

جغرافیای ایران اسلامی ویژگی برتر برای همکاری با اتحادیه اوراسیا است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، جغرافیای ایران اسلامی را ویژگی مهمی برای عضویت در این مجموعه قلمداد می کنند.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت نهایی شدن اقدامات اجرایی عضویت کامل ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این مجموعه دارای ظرفیت اقتصادی و سیاسی خوبی است.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع جمهوری اسلامی ایران در ژئوپلیتیک مهم و تجاری واقع شده که می تواند از کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب بهره ببرد و مسیر حمل و نقل برای انتقال کالا به جنوب شرق آسیا و اروپا را مهیا کند.



وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، جغرافیا ایران اسلامی را ویژگی مهمی برای عضویت در این مجموعه قلمداد می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس باید زمینه اشتراک با کشورهای عضو اوراسیا تقویت شود و در این میان با تدبیر مناسب زمینه سودآوری اقتصادی و تجاری مبتنی بر همکاری چندجانبه با کشورهای همسایه محقق شود.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا باید تلاش کنیم تا سهم کشورمان نسبت به صادرات کالا با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزایش یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324126
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار