خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/16 - 16:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی مطرح کرد

تقویت استقلال اقتصادی از طریق تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است دیپلماسی اقتصادی قوی می‌تواند استقلال اقتصادی ما را از طریق تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با ارز ترجیحی تقویت کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت برقراری روابط با اتحادیه اوراسیا برای تجارت آزاد، گفت: اتحادیه اروپا و طرف غربی ناجوانمردانه کشورمان را تحریم و بر این تحریم سماجت کردند از این رو باید به طریق دیگری تجارت خود را با دنیا ادامه دهیم.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشور بزرگی است و نباید خود را معطل کشورهای اروپایی نگاه داریم، عنوان کرد: کشورهای اتحادیه اوراسیا کشورهای بزرگی بوده و کشورهای همسایه ما نیز دارای جمعیت بالایی هستند؛ همچنین کشورهای مسلمان نیز حدود یک میلیارد نفر جمعیت دارند که همه اینها می تواند گزینه مناسبی برای برقراری روابط تجاری با جمهوری اسلامی باشند.



وی افزود: تعامل جمهوری اسلامی با روسیه، چین، هند، کره و مالزی با ارز ترجیحی می تواند استقلال اقتصادی ما را تقویت کند که البته لازمه برقراری تجارت در این حوزه، تقویت دیپلماسی اقتصادی است.



عباس زاده مشکینی ادامه داد: 90 درصد ارتباط اقتصادی ما با روسیه در حوزه محصولات کشاورزی است چرا که این محصولات با توجه به آب و هوای کشورمان، کیفیت بالایی داشته و ارگانیک نیز هست از این رو قیمت تمام شده محصولات باکیفیت ما نسبت به سایر کشورها پایین تر بوده و فرصت مناسبی برای تقویت صادرات برای ما ایجاد می کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر منفعت اعضای اتحادیه اوراسیا ایجاب می کند تا با جمهوری اسلامی داد و ستد داشته باشند که ایران باید از این فرصت استفاده کند./



خبرنگار: محمود اکبری کیا



پایان پیام

  • کد خبر : 315582
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار