خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/18 - 15:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
متفکر آزاد در دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی سنگال و ایران:

ایران از ارتقاء سطح مناسبات با سنگال استقبال می‌کند/ لزوم توجه به منافع مشترک اقتصادی

رئیس گروه دوستی ایران و سنگال با تاکید بر اینکه کشورمان از ارتقاء سطح مناسبات با سنگال استقبال می‌کند، گفت:روابط دو کشور بر پایه تاریخی، منافع مشترک اقتصادی و اشتراکات فرهنگی و مذهبی ریشه دار دو ملت استوار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیو کبه رییس گروه دوستی پارلمانی سنگال و ایران که برای دیداری رسمی به تهران سفر کرده است، ظهر امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت ماه) با روح الله متفکرآزاد رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



علیو کپه در ابتدای این دیدار گفت: همکاری مجالس ایران و سنگال می تواند در تسریع و تسهیل همکاری های دو کشور نقش بسزایی داشته باشد. سطح کنونی مراودات دو پارلمان رضایت‌بخش نیست لذا امیدواریم این سفر آغازی برای توسعه هر چه بیشتر روابط مجالس دو کشور باشد.



وی در ادامه گفت: همکاری های دو کشور ایران و سنگال بعنوان دو کشور تاثیرگذار در غرب آسیا و آفریقا، تامین کننده منافع دو کشور است.



علیو کبه افزود: از تقویت همکاری های سنگال و ایران در مجامع پارلمانی بین المللی نیز استقبال می کنیم.



رییس گروه دوستی پارلمانی سنگال و ایران در پایان با اشاره به ضرورت افزایش سطح مراودات و تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: پارلمان های دو کشور باید زمینه های همکاری بیشتر اقتصادی دو کشور را فراهم کنند. ارتباط سازمان های مردم نهاد و تبادل هیات های تجاری میان ایران و سنگال به تسریع در روند افزایش سطح تبادلات اقتصادی فیمابین کمک خواهد کرد.



متفکر آزاد رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دوستانه دو کشور گفت: دو ملت طی نیم قرن گذشته روابط و همکاری های خوبی را در عرصه های مختلف تجربه کرده اند. از ارتقاء سطح این مناسبات با سنگال استقبال می کنیم.



نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد گفتگوها و رایزنی های بیشتری با همتایان خود در مجلس سنگال داشته باشد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: روابط دو کشور بر پایه تاریخی، منافع مشترک اقتصادی و اشتراکات فرهنگی و مذهبی ریشه دار دو ملت استوار شده لذا از بنیان های محکمی برخوردار است‌. باید این زیرساخت مستحکم برای توسعه همکاری ها به نفع دو ملت بهره برد.



روح الله متفکرآزاد در پایان با اشاره به سطح پایین مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان دو کشور، این سطح از مراودات تجاری و اقتصادی شایسته دو ملت نیست. از پارلمان سنگال انتظار داریم کمک کند تا تسهیلاتی برای صدور روادید تجار و گردشگران ایرانی در نظر گرفته شود. این امر تاثیر مستقیمی در استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو طرف خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 341393
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار