خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 16:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سعادتی با اشاره به برگزاری نشست روند آستانه:

اعمال تحریم علیه ملت‌ها باید برچیده شود/ سرمایه‌‍گذاری همسایگان به بازسازی سوریه کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: محاصره غیرقانونی و اعمال تحریم علیه ملت سوریه باید برچیده شود زیرا هیچ مولفه انسانی مسئله ایجاد محدودیت علیه کشورها را نمی پذیرد.

مهدی سعادتی بیشه سری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری نشست روند آستانه به میزبانی ایران، گفت: مدافعان حرم و محور مقاومت سیاست های صهیونیست ها و آمریکایی ها در سوریه را خنثی کردند و با شکست تکفیری ها، بار دیگر ثابت کردند که جبهه حق بر باطل پیروز است.



نماینده مردم  بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعشی ها تحت حمایت اطلاعاتی و مالی غرب بودند و اقدامات زیادی برای نابودی عراق و سوریه انجام دادند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که ابتکار عمل ایران موجب شد سوریه و منطقه به ثبات و آرامش قبلی خودش بازگردد.



وی با بیان اینکه اکنون سوریه در دوران پساداعش قرار دارد لذا کشورهایی همچون روسیه و ترکیه می توانند در رفع مشکلات این کشور کمک کنند، ادامه داد: محاصره غیرقانونی و اعمال تحریم علیه ملت سوریه باید برچیده شود زیرا هیچ مولفه انسانی مسئله ایجاد محدودیت علیه کشورها را نمی پذیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه زیرساخت های سوریه در اثر حملات نظامی تکفیری ها از بین رفته است، افزود: در این میان مشارکت کشورهای همسایه و منطقه می توانند بر اساس ظرفیت هایی که دارند در سوریه سرمایه گذاری کرده و زمینه بازسازی این کشور را فراهم کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس می توان اذعان کرد برگزاری مستمر نشست های روند آستانه می تواند به رفع مسائل یاد شده کمک شایانی کند و در این راستا تهران سهم بسزایی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368768
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار