خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/03 - 18:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضایی:

اروپایی‌ها حتی اینستکس را هم عملیاتی نکردند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها جز حرف عایدی دیگری برای ایران نداشتند و این نشان می‌دهد که در هر دوره‌ای باید حساب خود را از اروپا مشخص کنیم و به وعده‌های آنها دلخوش نکنیم.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به عدم استقلال کشورهای اروپایی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی در قابل جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها بارها و بارها نشان داده‌اند که از استقلال سیاسی و اقتصادی برخوردار نیستند و اگرچه برخی اوقات صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، اما در عمل تابع آمریکایی‌ها هستند.



نماینده مردم دشستان در مجلس افزود: در ماجرای اینستکس هم که پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام آن را وعده داده بودند، مشاهده شد که هیچ اتفاق خاصی در این باره نیفتاد؛ بنابراین ما نمی‌توانیم اروپا را مجزای از آمریکا تعریف کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اروپایی‌ها جز حرف عایدی دیگری برای ایران نداشتند و این نشان می‌دهد که در هر دوره‌ای باید حساب خود را از اروپا مشخص کنیم و به وعده‌های آنها دلخوش نکنیم.



این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: ما امتیازات زیادی را در معاهده برجام به غرب و اروپایی‌ها واگذار کردیم تا بتوانیم در قبال آن رفاهی را برای مردم کشورمان تامین کنیم، اما متاسفانه وضعیت بدتر هم شد و نه تنها اتفاق مثبتی نیفتاد بلکه تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 314494
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار