خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/22 - 10:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

اتحادیه اوراسیا ظرفیتی برای خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه کاخ سفید است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: اتحادیه اوراسیا ظرفیتی برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه ایالات متحده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت فعالیت کشورمان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: ظرفیت های دیپلماسی کشورمان در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره با همسایگان بسیار بالاست اما از آنها به خوبی استفاده نمی شود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در سازمان ها و اتحادیه های بین المللی مختلفی عضو است که این امر ظرفیت های زیادی را در مقابل کشورمان قرار می دهد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهایی مانند روسیه، ارمنستان و غیره که در کنار ایران عضو اوراسیا هستند، علاقمند به همکاری و مشارکت در حوزه های اقتصادی-تجاری و حتی سیاسی- امنیتی هستند.



وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که در اطراف خودش مرزهای خاکی و آبی متعددی دارد که امتیاز ویژه ای محسوب می شود، ادامه داد: کارشناسان اقتصادی و سیاسی اعتقاد دارند چنین ویژگی می تواند ظرفیت های بیشماری را برای کشورمان ایجاد کند و حتی در زمان کنونی بتوان با بهره گیری از این ظرفیت تحریم های ظالمانه آمریکا را خنثی کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه گرفتار شدن در برجام و ارتباط با اروپایی ها موجب شد از ظرفیت های منطقه ای مانند اوراسیا غافل شویم، افزود: به نظر می رسد در دولت سیزدهم شاهد افزایش تعامل با کشورهای منطقه و همسایه باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی کشورهایی مانند روسیه و چین قدرتمند هستند و وقتی ایران صحبت از همکاری چندین ساله با چینی ها کرد، کشورهای دنیا دچار استیصال شدند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323026
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار