خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/23 - 14:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تربتی نژاد:

کشت گلخانه‌ای هدر رفت منابع آبی را به حداقل می‌رساند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: با توجه به‌محدودیت منابع آبی در دسترس کشور می‌توانیم با توسعه کشت گلخانه‌ای میزان هدر رفت آن را به حداقل برسانیم.

 نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور، گفت: کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته و با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی این بخش گسترش پیدا کرده است.



نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت منابع آبی کشور می‌توان با توسعه کشت گلخانه‌ای از هدر رفت آن جلوگیری کرد، ادامه داد: میزان تولید در واحد سطح کشت گلخانه‌ای در مقایسه با کشت معمولی بسیار بالاتر است و کشاورزان می‌توانند در طول سال محصول تولیدی خود را برداشت و درآمدزایی داشته باشند.











بازدید کمیسیون عمران از  پروژه اشتغال زایی تولید فرش دستباف و پروژه تولید صیفی‌جات گلخانه ای


 



صادرات محصولات گلخانه‌ای ارزآوری بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایین بودن هزینه و افزایش میزان تولید در واحد سطح کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی را مرقون به صرفه می‌کند، عنوان کرد: اگر دولت بتواند کشت گلخانه‌ای برخی محصولات را بیشتر مورد حمایت قرار دهد می‌توانیم محصولات کشاورزی بیشتری را صادر کنیم و ارز آوری بیشتری داشته باشیم.



وسعه کشت گلخانه‌ای را می‌توان یکی از پروژه‌های موفقیت آمیز وزارت جهاد کشاورزی دانست



وی در خصوص سهم کم تولیدات گلخانه‌ای از کشت گلخانه‌ای، گفت: کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی توسعه مناسبی داشته هرچند که ظرفیت بیشتری در این بخش وجود دارد، توسعه کشت گلخانه‌ای را می‌توان یکی از پروژه‌های موفقیت آمیز وزارت جهاد کشاورزی دانست.



شاهد نارسایی در زمینه دریافت مجوز احداث گلخانه هستیم



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کشت گلخانه‌ای در مناطق روستایی می‌تواند موجب اشتغال زایی جوانان شود، خاطر نشان کرد:اجرای پروژه‌های کشت گلخانه‌ای نیاز به اخذ مجوزهایی دارد که در برخی موارد شاهد نارسایی هایی هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 286501
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار