خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/04 - 10:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرادی:

کشاورزان با بیکاری پنهان مواجه هستند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: با توجه به قیمت برخی محصولات کشاورزی بخش از کشاورزان با بیکاری پنهان مواجه هستند و با درآمد اندک خود می‌توانند تنها برخی از امورات خود را برطرف کنند.

علی محمد مرادی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خرید حمایتی برخی محصولات کشاورزی توسط دولت، گفت: در حال حاضر خرید حمایتی برخی محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و خیار آغاز شده است.



کشاورزان مجبور به فروش محصولات به ثمن بخس هستند



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان کردستان در زمینه خرید حمایتی خیار با هزینه تمام شده توافقات و اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: کشاورزان با هزینه بسیار بالا نهاده‌های مورد نیاز تولید محصولاتی مانند خیار را تهیه می‌کنند و در فصل برداشت بنابر دلایل مختلف مجبور هستند محصول تولیدی خود را با ثمن بخس به فروش برسانند.



خرید خیار در استان کردستان در قالب تعاونی آغاز شده است



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان کردستان با ایجاد تعاونی خیار تولیدی کشاورزان با قیمت 2 هزار 500 تومان خریداری می‌شود و بسیاری از مشلات آنها را برطرف شده است، ادامه داد: بخش زیادی از مردم منطقه اقدام به کشت محصول خیار و گوجه فرنگی می‌کنند و هرساله در فصل برداشت با مشکلاتی از قبیل افت قیمت محصول مواجه می‌شوند.



دولت با خرید حمایتی بخشی از مشکلات کشاورزان را حل می‌ کند



مرادی با تاکید بر اینکه با توجه به قیمت برخی محصولات کشاورزی بخش از کشاورزان با بیکاری پنهان مواجه هستند و با درآمد اندک خود می‌توانند تنها برخی از امورات خود را برطرف کنند، عنوان کرد: اگر دولت با توافق مستقیم با کشاورزان محصولات تولیدی آنها را با قیمت مناسب خریداری کنند بخش زیادی از مشکلات آنها را حل می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 287044
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار