خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/12 - 13:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرادی:

کاهش ناترازی بنزین با ساخت پتروپالایشگاه شهید سیلمانی محقق می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای ناترازی حوزه بنزین و نفت -گاز را کاهش داد.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوعات اقتصادی که مجلس دوازدهم باید در اولویت کاری خود قرار دهد، گفت: کاهش ناترازی‌ها در حوزه انرژی به دلیل ایجاد چالش‌های جدی برای کشور باید در اولویت کاری مجلس و دولت جدید قرار گیرد چراکه درصورت ادامه این وضعیت این ناترازی افزایش پیدا کرده و نه تنها صنعت و تولید را نابود خواهد کرد بلکه تامین انرژی برای مصرف خانگی نیز دچار مشکل خواهد شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس ادامه داد: دولت موظف است طبق قانون سالانه 10 هزار مگاوات به شبکه برق کشور اضافه کند اما این موضوع به طور کامل محقق نشده و هنوز از آنچه مدنظر داشتیم عقب هستیم.

وی افزود: همچنین باید با اورهال کردن نیروگاه‌ها و به روز کردن تجهیزات آن‌ها از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم و باید برای پالایش فرآورده‌های نفتی و صادارت بیشتر درصدد جذب بخش خصوصی و رفع مشکلات پیش‌روی این بخش برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز برآییم.   

وی با بیان اینکه اجرای قانون بهینه‌سازی و فرهنگسازی برای رسیدن به صرفه‌جویی بیشتر از دیگر موضوعاتی که در این حوزه باید مدنظر قرار داد، اظهار کرد: با جمع‌آوری آب‌های سطحی و افزایش تکنولوژی در حوزه مدیریت آب نیز می‌توان مشکل کمبود آب در کشور کاهش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و تلاش در این زمینه، مطرح کرد: به‌عنوان مثال توسعه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای ناترازی حوزه بنزین و نفت -گاز را کاهش داد چراکه تولید 300 هزار بشکه نفت در روز توسط این پتروپالایشگاه برنامه‌ریزی شده است، البته اصلاح ساختار خودروهای داخلی نیز که بنزین بسیاری را هدر می‌دهند بسیار ضروری است.

پایان پیام

 

 

 

  • کد خبر : 380218
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار