خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/01 - 17:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ساداتی‌نژاد:

کاهش سهم دولت در اجرای طرح‌های آبیاری نوین با افزایش نرخ ارز؛ کشاورزان توان تامین هزینه ها را ندارند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: باتوجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها ارزش سهم 85 درصدی دولت در زمینه آبیاری تحت فشار به 50درصد کاهش پیدا کرده است.

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، گفت: در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار مقرر شده است که 85 درصد از هزینه‌ها را دولت و 15 درصد را کشاورزان پرداخت کنند.



نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه باتوجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها ارزش سهم 85 درصدی دولت در زمینه آبیاری تحت فشار در خوشبینانه‌ترین حالت به 50درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: با وجود کاهش ارزش سهم 85 درصدی دولت، کشاورزان توان اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار را ندارند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جریان بررسی بودجه سال 1400 باید اعتبارات لازم به منظور اجرای طرح‌های آبیاری‌ نوین به صورت ویژه در نظر گرفته شود، عنوان کرد: باید بتوانیم با توجه به نوسانات قیمتی موجود، اعتبارات لازم به منظور تخصیص سهم 85درصدی دولت در زمینه طرح‌های آبیاری نوین را مدنظر قرار دهیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 303376
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار