خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/22 - 12:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سعیدی:

پیش از احداث شهرک در نوار ساحلی جنوب، حاشیه نشین‌ها ساماندهی شوند

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه 56 درصد جمعیت شهر چابهار در حاشیه شهر زندگی می‌کنند گفت: پیش از اجرای سیاست‌های ساخت شهرک در نوار ساحلی جنوبی کشور باید نسبت به ساماندهی حاشیه نشین‌های این منطقه اقدام شود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیاست وزارت راه و شهرسازی برای ساخت شهرهای جدید در سواحل جنوبی کشور گفت: زمانی می‌توانیم احساس کنیم که این‌گونه سیاست در راستای حل مشکلات مردم است که در ابتدا جمعیت حاشیه نشین اطراف شهر‌ها ساماندهی شوند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت حاشیه نشینی در اطراف شهر چابهار و ضرورت ساماندهی آنها اظهار کرد: هم اکنون 56 درصد جمعیت شهر چابهار در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و در این صورت ایجاد شهرک‌های جدید بدون توجه  به ساختارهای اجتماعی و سرریزهای جمعیتی شهرها و عدم توجه به توسعه روستایی اطراف شهرها سیاست درستی نخواهد بود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس با اشاره به قیمت بالای مسکن و مطالبه به حق جوانان اظهار کرد: طرحهای گذشته‌ای که در چابهار اجرایی شده بود، مردم این منطقه کمترین سهم را داشتند. حال در چنین شرایطی که قرار است 6 شهر جدید در سواحل جنوبی احداث شود حتما باید به معادلات اجتماعی منطقه و سر ریز جمعیتی توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس خاطرشان کرد: بهترین شهرهای گردشگری در سواحل احداث می‌شود لذا این سیاست خوبی بوده اما حتما باید به سر ریز شهرهای ساحلی و موضوعاتی از این دست توجه ویژه‌ای صورت بگیرد. /

پایان پیام

 

خبرنگار مهدی سعدی آرانی

  • کد خبر : 373056
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار